נשיא סודן המודח קיבל 20 מיליון דולר משכורת חודשית מגורמים עלומים

נשיא סודאן המודח, עומר אל-באשיר, קיבל משכורת חודשית של 20 מיליון דולר ממקורות לא ידועים, כך מצאה הוועדה נגד השחיתות במדינה.

יו"ר הוועדה לביטול העוצמה, מאבק בשחיתות והבראת הכלכלה בסודן – מוחמד אל-פאיק חשף ,ביום שלישי, כי הגוף שבראשו הוא עומד גילה חשבון בשם אל-באשיר שם נרשמה הכנסה חודשית של 20 מיליון דולר עד לתקופה שלאחר הפרישה של הדרום.

בהמשך המשכורת הצטמצמה בהדרגה ל- 8 מיליון דולר, ולאחר מכן ל- 3 מיליון דולר. המימון הופסק רק לאחר שהדיקטטור הוותיק הודח מהשלטון על ידי הצבא באפריל 2019, כך דיווח העיתון הסודני "Sudan Akhbar" .

גורמים יודעי דבר מעריכים כי הגילוי אודות חשבונות הבנק של הנשיא לשעבר-בשיר יחד עם ההפקדות המושחתות נמסרו לממשלת סודן הנוכחית ע"י גורמי ביון ידידותיים שפעם נחשבו לעויינים בעת משטרו של באשיר.

שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שכל המשטרים,ללא יוצא מהכלל , בעולם המוסלמי ובאפריקה, מושחתים עד היסוד וגם במדינות עניות ביותר,המנהיגים רואים במשרתם " קרדום לחפור בו" ולהתעשר ככל שיוכלו. טוב יעשו הבנקים בעולם שיחזירו את הכסף לעם הסודני העני. הם זקוקים לכסף לשרוד ולא למימון מכוניות ספורט ומסעדות פאר של מנהלי הבנקים בעולם המסייעים למנהיגים המושחתים להסתיר את כספם.

Sudan: Former President al-Bashir denied bail in corruption trial ...

 

כתיבת תגובה