וושינגטון: מטוס "F-15E" מסוגל לשאת פצצות גרעין מדגם "B61-12"

מישהו החליט לשלוח רמז עבה לאוויר שאולי הדיו יגיעו עד איראן ? 

המטוס האמריקני "F-15E Strike Eagle" , המכונה "הרעם" , שכמותו יש גם לחיל האוויר הישראלי, בוצע בו היום יישום מוצלח של התאמת פצצה גרעינית – כך מוסרת סוכנות רויטרס.

קובץ:Two F-15I Ra'am.JPEG – ויקיפדיה

ארצות הברית הודיעה היום (שני), על יישום מוצלח של התאמת פצצת גרעין למטוס F-15E Strike Eagl ,

במעבדות סאנדיה הלאומיות של משרד האנרגיה אמרו, כי מפציץ "F-15E Strike Eagle" , במהלך אימון שנערך לאחרונה, העביר מודל אימונים לפצצה גרעינית בגובה 7,600 מטר בטונופה שבנבדה.

מעבדות סנדיה אמרו כי "הניסוי הזה היה האחרון בסדרת בדיקות, שמטרתן להדגים את תאימותן של הפצצות B61-12 שיותקנו על F-15E Strike Eagle.

"המעבדות הלאומיות של סנדיה וחיל האוויר האמריקני ערכו הפגנת ביצועים של קבוצה זו במסגרת מבחן מעשי. במהלך הניסוי הודגמה עבודת צוות המטוס, ביצועי מכשירים , ותנאים להטלת דגם הפצצה וביצועי הנשק."

"בדקנו את פעולת הפצצות B61-12 בכל שלבי השימוש בהן, ואנחנו משוכנעים כי הן מתאימות ל- F-15E Strike Eagle," .

במעבדות Sandia נמסר כי בדיקות אלו מאשרות את האפשרות להאריך את השימוש בפצצות B61-12 שנכנסו לשירות לפני כ -50 שנה, למשך 20 שנה נוספות.

McDonnell Douglas F-15E Strike Eagle, Tamiya 60312 (2003)

המומחה הצבאי של האתר מעיר כי הפצצה הזו היא שדרוג של דגם פצצות ישן יותר. פיתוח שהחל ב-2012 וכולל אלמנטים חדשים בתזמון וכיוון עוצמת הפצצה ובעיקר החלפת זנב ליכולת תמרון על בסיס GPS. זו סדרת ניסויים לאישור הפצצה במטוסי קרב. התחילו עם מפציץ b-2 ועכשיו עם אפ-15. התכנון הוא לאשר תאימות הפצצה גם באפ-16, אפ-35 בהמשך גם מדינות נאט"ו שנמצאות תחת אמנה גרעינית (גרמניה לדוגמה) יבצעו תיאום פצצה למטוס. כדור הארץ מכוסה במטריה גרעינית של טילים ופצצות הטלה ממפציצים אסטרטגיים כבדים, מסורבלים ופגיעים טקא מתקדם. ארהב חיפשה גמישות ביכולת ההטלה גם בזמינות ומהירות וגם הקטנת הפצצה פיזית ו גרעינית. אגב, לפי מקורות זרים ישראל בדיוק בתפיסה הזו כבר משנות ה-70.

החידוש הגדול בפצצה הזו הוא יכולת כיול שלה בשלב ההתקנה על המטוס ואולי אפילו לפני הטלה ולקבוע את עוצמתה הגרעינית. זה מאפשר גמישות גדולה מאוד עד כדי טקטית שלא מצריכה הפעלת טילים יקרים ורבי עוצמה מצוללות.

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה