הפריגטה הסעודית שהותקפה מול חופי תימן-יצאה משרות.

צבא סעודיה הודה כי הפריגטה – אלמדינה – יצאה מכלל שרות לאחר שהותקפה על ידי הכוחות הימיים התימנים באמצע שבוע שעבר-כך מדווח אתר החדשות הלבנוני "פנורמה מידל איסט".

סוכנות הידיעות הרשמית של סעודיה דיווחה כי הפריגטה  הגיעה רק היום לנמל המלך פייצל בעיר ג'דה בחופיה המערביים של סעודיה. עקב התקיפה לקח לפריגטה 5 ימים להגיע לנמל ג'דה למרות המרחק הקצר בין אזור התקיפה ,מול נמל חדיידה בצפון תימן, לנמל האם. עד היום לא פרסמה סעודיה תמונה של הפריגטה הפגועה ,ככל הנראה כדי להסתיר את הפגיעה הקשה בה .

כוחות הצבא העממי התימני תקפו ביום שני שעבר בטיל מונחה את הפריגטה-אלמדינה  הסעודית לאחר שהפרה את המים הטריטוריאליים של תימן והשתתפותה במעשי התוקפנות הסעודי-אמריקאי.

וכבר הזהירו הכוחות הימיים של תימן, ב-21 בינואר האחרון ,ספינות מלחמה של האויב שלא להפגיז מטרות אזרחיות בשטח תימן מתוך המים הבינלאומיים מול חופי המדינה.

הודעת האזהרה אמרה:" אם ספינות האויב ישתמשו במים הבין לאומיים להפגיז מטרות אזרחיות בתימן הרי שהם מעמידים בסכנה את השיט הבין לאומי כולו בים האדום ". 

מקור: "פנורמה א-שרק אלאוסאט".

(לפי סגנון כתיבת הדיווח ככל הנראה אתר החדשות הוא מתומכי החיזבאללה בלבנון)

3

בסעודיה פורסמו תמונות הגעת הפריגטה לנמל ג'דה בים האדום :

התמונה האחרונה מדגישה את אזור הפגיעה. כמו שזה נראה הפגיעה היא מינורית ולא יתכן שפגיעה כזאת תוציא את הפריגטה הגדולה משרות . מה שאומר שהדיווח לעיל הוא חלק מלוחמה פסיכולוגית שמנהלת אירן באמצעות החיזבאללה ומערכות החדשות הכפופות לה נגד סעודיה.

כתיבת תגובה