האם תמה הפסקת האש במחוז אידליב שבצפון סוריה?

האם תמה הפסקת אש באידליב?

רוסיה מפציצה לראשונה, מאז הפסקת אש, צפונית מערבית לסוריה.
לראשונה מאז הפסקת האש הקודמת בין רוסיה לטורקיה שנכנסה לתוקף באזורי ההסלמה בצפון סוריה, מטוסים רוסים פתחו בתקיפות הלילה (שלישי) על אזורים בפרברי מחוז חאמה.

מטוסי הקרב הרוסיים ביצעו 4 תקיפות, על אתרים באזור שבין אל-גרגור למפעל התרמי בסאה אל-גאב בצפון-מערב חאמה, לא נמסר על נפגעים עד כה, לפי נתוני המצפה הסורי לזכויות אדם.

כמו כן, כמה שעות קודם לכן  מטוסים רוסיים תקפו גם את איזור קבאנה באזור הכפרי הצפון-מזרחי של מחוז לטקיה.

בעוד שמנהל המצפה הסורי, רמי עבד אל רחמן, אמר ל- Agence France Presse כי "התקיפות שהיו הלילה של יום שלישי במשולש חמא אידליב ולטקיה, שם פרוסים המיליציות הנאמנות לטורקיה, הן הראשונות מאז שנכנסה לתוקף ההפוגה" .
במקביל, באזורי ג'בל אל-זוויה בדרום מחוז אידליב יש גל של מנוסת התושבים, בגלל החשש ממבצע צבאי צפוי, עקב נוכחותם של תגבורות צבאיות גדולות של כוחות המשטר, בנוסף להתגברות ירי הרקטות של צבא סוריה.

המצפה הסורי הוסיף כי סיעות האופוזיציה הכריזו על שטח צבאי ממזרח לג'בל אל-זאוויה שבפרברי מחוז אידליב.

ראוי לציין כי הסכם הפסקת האש נחתם בתחילת מרץ, בעקבות שיחות הדדיות שנמשכו יותר משש שעות, בין נשיאי רוסיה וטורקיה.

באותה עת, ההסכם כלל כמה נושאים, שפורטו על ידי שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת, ב-5 במרץ עם עמיתו הטורקי, כלל: הקמת מעבר בטוח, לאורך 6 ק"מ מצפון לדרום כביש M4, המהווה דרך אסטרטגית, החוצה את אזור אידליב, ובלבד שתושג הסכמה בין שרי ההגנה, של טורקיה ורוסיה, בדבר המאפיינים הספציפיים של המעבר הבטוח, תוך שבעה ימים, וכולל עריכת סיורים משותפים, בדרך M4  , החל מה- 15 במרץ, בנוסף להפסקת כל פעולות האיבה לאורך החזית.

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

 

כתיבת תגובה