איראן וטורקיה מנצלות את ההפגנות בארה"ב כדי לתקוף את הממשל

איראן וטורקיה תומכות בהפגנות אלימות בארצות הברית.
למרות שאיראן הרגה יותר מ -1,500 מפגינים, במהלך השנה האחרונה, היא ביקשה לנצל את ההפגנות שהתרחשו במספר ערים אמריקאיות, בגלל הריגתו של אדם שחור על ידי המשטרה, והודיעה על תמיכתה בתסיסה האלימה הזאת, כך מדווח הג'רוזלם פוסט.

"אם יש לך עור בצבע חום, ואתה מטייל בארצות הברית, אינך יכול להיות בטוח שאתה תהיה חי בדקות הקרובות", כתב המנהיג העליון עלי חמינאי בדף הטוויטר שלו.

את ההפגנות האמריקניות גינה גם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, הידוע בטיהור האתני שלו בכורדים בצפון סוריה, שצבאו ביצע תקיפת מל"ט לא מזמן שהרגה אזרחים כורדים בעיראק, כך על פי העיתון.

הוא תיאר את ארצות הברית כ"גזענית ופשיסטית "ואמר שהתנהגותה של העיר מיניאפוליס הייתה תוצאה של "ביטוי כואב של גיזענות של המשטר ".

"טורקיה מתנגדת לכל פגיעה בבן אנוש", אמר ארדואן, והוסיף כי טורקיה מקווה, כי מבצעי הפעולה הלא אנושית הזו, יקבלו את העונש המגיע להם, וכי טורקיה תעקוב על הנושא הזה .

העיתון הדגיש, כי החלטת טורקיה ואיראן לערב עצמם בהפגנות הנוכחיות בארצות הברית, היא חלק מתהליך המשטרים הללו, שמבקשים לאמץ פאן של מדינות נאורות" בחו"ל, וזה ההפך ממה שהמשטרים שלהם עושים, וזה נקרא צביעות בתפארתה.

إيران وتركيا تؤيدان الإحتجاجات العنيفة في الولايات المتحدة

קרדיט : עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה