מלחמת הישרדות פוליטית: הנייה מנסה להישאר רלוונטי בדעת הקהל הפלסטינית

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה מנסה להישאר רלוונטי במקום גלותו לאחר שמצרים לא מאפשרת לו לחזור לרצועת עזה משטחה .

הנייה יצא להלוויתו של קאסם סולימני בתחילת השנה תוך שהוא הונה את שלטונות צרים שהזהירו אותו לא לעשות זאת . מאז תום ההלווייה הוא מסתובב ברחבי המזרח התיכון ומנסה להישאר רלוונטי תוך שהוא לא מפסיק לדבר את עצמו לדעת . הנהגת החמאס הנוכחית בעזה גם היא לא ששה לחזרתו ופועלת מאחורי הקלעים , אצל שלטונות מצרים , להשאיר את המצב כמה שיותר כפי שהוא .

אלא שהנייה , המבין דבר או שניים בטריקים פוליטיים , מבין את מהות הפעילות נגדו ולכן לא מפסיק לדבר עצמו לדעת כדי להישאר רלוונטי בדעת הקהל הפלשטינית. וגם הפעם הוא  לא פספס הזדמנות להשמיע את קולו לאחר שישראל עצרה את מטיף מסגד אלאקצה בירושלים .

המצרים "כלאו" את הנייה ברצועת עזה | ישראל היום

וכה אמר ה-"בלתי רלוונטי" : 

"אנו עוקבים אחר פעולתם של כוחות הכיבוש הציוניים בירושלים הכבושה, במסגד אל אקצה המבורך, וכל הצעדים הננקטים בכדי להדק את השליטה שלהם על העיר ולייחד אותה לעצמם בלבד ולחלק את הקדש באופן זמני ומרחבי. לאור צעדים אלה שביצעו כוחות הכיבוש, שהאחרונים שבהם היו מעצרו של שייח 'הנודע שלו, שייח' איקרימה סברי, ראש הרשות האסלאמית העליונה, מטיף מסגד אל-אקצה המבורך, לאחר שפנה לאנשינו להגן על מסגד אל אקצה, ואז גורש ונמנע ממנו להיכנס לאזור מסגדי הר הבית.
אנו מגנים את החלטת הכיבוש לסלק את שייח 'איקרימה סברי ממסגד אל-אקצה המבורך שלו, ואנחנו רואים בכך פגיעה חדשה בזכות הפולחן וחופש הגישה לקודש, וחלק מניסיון לרוקן אותו מהמתפללים.
– אנו מזהירים את הכיבוש הציוני מפני ניסיון לכפות את תכניותיו הזדוניות, תוך ניצול ההשלכות של נגיף הקורונה על מנת להעביר אותו לרשותם, ואנו מאשרים כי התכניות הללו לא יעברו ולא יוטלו על בני עמנו, בארצותינו ובקדושתנו.
אנו מצדיעים לאלמורווידים ולאלמורבידים ( אלו הפועלים באופן אקטיבי נגד הנוכחות הישראלית במקום) במסגד אל-אקצה המבורך שלא הפסיקו לעסוק בתפקידם הדתי, הפטריוטי וההומניטרי, ואנחנו קוראים להמוני עמנו להגן על אלאקצא בכל האמצעים האפשריים, במיוחד מול הקריאות החוזרות ונשנות של מתנחלים וקיצונים להסתער על המסגד המבורך, ואנחנו מזהירים כי לא יעבור כל ניסיון לנסות ולקבוע עובדות או כופות  תקנות חדשות .
אנו קוראים להוד מלכותו, המלך עבדאללה השני בן אל-חוסין, ומנהיגיהם של כל מדינות ערב וארצות האסלאם לקחת על עצמם אחריות דתית והיסטורית כלפי המתרחש במסגד אל-אקצה המבורך, ולנוע בכיוונים שונים כדי לעצור ולמנוע תכניות ציוניות".

מילים כמו חול והוא עדיין נשאר בחו"ל

תיעוד: "ביקור הניחומים" של הנייה בבניין שהופצץ ברצועת עזה - וואלה ...

כתיבת תגובה