מבזקי חדשות ליום 30-5-2020 . מתעדכן

*- מתוך 40 מפקדי צבא סוריה הבכירים ביותר 39 מהם ממוצא עלאווי ו-1 ממוצא דרוזים .

העלאווים מהווים רק 13 אחוז מאוכלוסיית סוריה .

מהעדה הסונית המהווה כ-80 אחוז מאוכלוסיית סוריה אין אף קצין בכיר בצמרת הצבא הסורית.

*- משטר אסד מינה את האלוף חליפה איברהים למפקד דיויזיה  חי"ר ממוכן . רק לפני 3 חודשים הוא מונה למפקד דיוויזיה 1 חי"ר ממוכן . האם אנו רואים את תחילתו של רה-ארגון של צבא סוריה בידי רוסיה ? או שמא בידי איראן ?

*- הקונגרס האמריקאי : וירוס הקורונה באיראן וההתמודדות שלה במגפה -היא כיום הסכנה העיקרית על כל אזור צפון מזרח סוריה .

*- יו"ר הפרלמנט האיראני – לריג'אני נפגש אתמול עם משמרות המהפכה בנוכחות הגנרל  קאני (מחליפו של סולימני ) והיועץ הצבאי של חמינאי, "יחיא ספאווי". אם "קליבאף" (מושל טהראן) ינצח בבחירות לנשיאות איראן, למשמרות המהפכה יהיה יותר כוח(פוליטי).

*- אחוזה האבטלה ברוסיה בחודש אפריל היה 5.8 אחוז . ככל הנראה המספרים "מבושלים".

*- העיתון הצרפתי "לה-ליברסיון": למרות שכלכלתה הגדולה של האמירות הושפעה קשות מהקורונה, היא לא הפסיקה את פעילותה נגד דמוקרטיות מוסלמיות , והאסטרטגיה של איחוד האמירויות התבררה כעויינת ביותר כנגד האיסלמיסטים הדוגלים בדמוקרטיה.

העיתון אומר כי לאבו דאבי יש בעל ברית מרכזי, והיא צרפת מאז 2009, ומקרון ובן זייד מתאמים מהלכים בלוב.

העיתון ציין גם את גישת איחוד האמירויות להעסקת שכירי חרב, באמצעות חברת "בלאק שילד" האמירתית, וההסתמכות על מומחים צבאיים  ושירותים מחברת הייעוץ הביטחוני האמריקאי – "בלאקווטר".

*- דובר מפקד כוחות הצבא העיראקי יחיא ראסול אומר: יש לנו חפ"ק מבצעים ראשי המכיל נציגי מארבע צבאות והכוללים את רוסיה, איראן, סוריה ועיראק והוא הוקם למטרת מאבק בטרור, ויש לנו עבודה נרחבת בימים אלה כדי לנסות לעצור את המחבלים, ואנחנו משתפים פעולה צבאית וביטחונית נגד הטרוריסטים.

ראוי לציין כי הכוחות המזוינים העיראקיים זוכים לתמיכה רבה מהקואליציה הבינלאומית המערבית המונהגת על ידי ארה"ב, ומספר אופנסיבות צבאיות  נגד דאעש נפתחו ביחד  עימם, ובמיוחד הקמפיין בו כבשו כוחות צבא עיראק את העיר מוסול מחדש.

*- מטוס קרב רוסי,מדגם מיג 29 ,  שצולם בשדה התעופה הצבאי – חמימים בסוריה כשהוא מתדלק צולם מאוחר יותר בלוב. הוא רק אחד מכמה מטוסי קרב שרוסיה שלחה ללוב לסייע לכוחותיו של הגנרל חפתר במאבקו בממשלה החוקית במדינה.

תמונה

תמונה

*- מטוס קרב רוסי מיירט מטוס מודיעין אמריקאי המפטרל מול חופי סוריה. צולם ע"י הטייס הרוסי המתפאר כמה קרוב הוא נמצא ליד המטוס האמריקאי.

פרטי מטוס הביון האמריקאי:

תמונה

*- אלמנטים של הצבא הרוסי בשדה התעופה אלג'ופרה בלוב :

תמונה

קרדיט לתמונה: חברת ISI

*- הצי הימי של משמרות המהפכה האיראנים קבלו היום 112 סירות קרב מהירות .

תמונה

תמונה

תמונה

*- הכוחות המיוחדים של מצרים :

תמונה

*- הטיל הבליסטי המונע בדלק המוצק "ראד 500"  נחשף. רקטה זו יוצאת  מהאטמוספרה באמצעות המנוע הראשון שלה – "זוהיר" ונעה בחלל באמצעות מנוע "סלמאן" ,שהוא מנוע קטן יותר, בתוך ראש הנפץ.

תמונה

תמונה

תמונה

 

כתיבת תגובה