מבזקי חדשות ליום 22-5-2020 . מתעדכן

*- אחד ממרכזי המודיעין האיראני עלה בלהבות. לא ידועה הסיבה וממה נגרמה.

*- 5 מכליות נפט איראניות נמצאות באוקינוס האטלנטי בדרכם לונצואלה . 4 ספינות מלחמה נעות לקראתן .

חיל הים בוונצואלה הודיע, כי ילווה מכליות איראניות, החוצות את מפלי האטלנטיקה למים של וונצואלה.

תמונה

*- סוכנות אינטרפקס מדווחת כי מנהיג צ'צ'ניה – קדירוב אושפז בבית חולים במוסקבה לאחר שנדבק בוירוס הקורונה.

*- סרטון שלגביו נטען כי צולם ברחובות ברצלונה בקרבת אנטנות סלולר דור 5  ויונות העוברות בקרבתן נופלות מתות מהשמים.

*- כנופיות צעירים יורים זיקוקים לעבר משטרה בצרפת . כולם יודעים לאיזה צעירים מתכוונים אלא שבצרפת אסור לפרט.

*- אתרים ישראלים רבים חוו היום מתקפות סייבר.

‏מערך הסייבר הלאומי:אנו מעדכנים כי בשעות האחרונות התקבלו דיווחים במערך הסייבר הלאומי אודות אתרי אינטרנט בישראל שהושחתו עם מסרים אנטי-ישראליים. המערך מסייע לטיפול באירוע. אנו ממליצים לגולשים להימנע מלחיצה על קישורים במידה שגולשים לאתר שהושחת.

מדובר בפגיעה שטחית באתרי אינטרנט של גופים פרטיים בישראל שנעשתה באמצעות חברת אחסון אחת המארחת את אותם אתרים. המערך ממשיך לסייע לטיפול באירוע. מערך הסייבר הלאומי התריע לפני שבוע על צפי להשחתות אתרים שייעשו במטרה ליצור הד ולהפיץ מסרי תעמולה לרגל יום ירושלים האיראני.

חברת האבטחה הישראלית צ'ק פוינט מדווחת שמבדיקה שלה נכון לרגע זה 327 אתרים נמצאים תחת המתקפה, אם כי רוב האתרים "זניחים" ואינם בעלי חשיבות גדולה.

מנהל מחלקת מודיעין סייבר בצ'ק פוינט: מחר חל יום אל קודס ובמסגרת זו אנחנו רואים התארגנות של האקרים מהעולם המוסלמי. מדובר באתרים המאוחסנים על אותו שירות ענן וככל הנראה זה יצר נקודת כשל יחידה שהביאה לפגיעה במספר אתרים המאוחסנים בשירות הזה. באופן כללי מדובר בהיקף קטן.

הודעת עדכון חברת אחסון וורדפרס – uPress: לקוחות יקרים, היום בשעה מוקדמת זיהינו מתקפת סייבר רחבת היקף על אתרים רבים שמאוחסנים אצלנו. מדובר במתקפה מכוונת ורחבה של גורמים אנטי ישראליים (איראניים). זיהינו חולשת אבטחה בתוסף וורדפרס שגרמה לפרצה, אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם רשות הסייבר הממשלתית, מבצעים חקירת אבטחה ומטפלים בכל האתרים.

אנחנו כרגע עובדים בכל המרץ כדי לתקן את נזקי התקיפה בהקדם האפשרי. האתרים שלכם והמידע שלכם מגובים במערכי הגיבוי שלנו ואנחנו פועלים על מנת לטפל בכל האתרים שנפגעו. זה אירוע קשה מאוד ואנחנו מבטיחים שנעבור אותו .

*- אל-חות'י: האויב הישראלי מהווה סכנה גדולה לאומה בכל מדינותיה, ועל האומה אחריות להתמודד עמה.

*- דיווח ראשוני: שר ההגנה האזרביג'אני נפגש עם בכירים בארץ, ועזב לפני זמן קצר.

*- הכנסת אישרה: שר הביטחון וראש הממשלה יוכלו להכריז מלחמה בנסיבות קיצון. החוק שמעביר את הסמכות להכריז על מלחמה לקבינט אושר עם הסתייגות שבנסיבות קיצוניות מספיקים ראש רוה"מ ושר הביטחון.

*- בשיטוט בפורמים של חיזבאללה מופיע פעם אחר פעם הדיבור על פריצה של חיזבאללה רכובים על מאות אופנועי שטח וטרקטורונים מכל נקודת חצייה אפשרית לאורך הגבול כאשר על כל אופנוע רכובים שני לוחמים.

זו הסיבה שצה"ל הקים גדר חדשה ורצינית בהתאם לתוואי השטח, חומות ומבתרים. כדי למנוע פלישה רב כיוונית. ככל שהיא תאלץ להתעכב הגדר או להיות מתועלים למרחבים מוגדרים (בקעת מטולה), יהיה למסק״רים עבודת תותחים מיוחדת.

*- מצריים העבירו מסר מחמאס לישראל :עד ליום חמישי הבא על ישראל להעביר ציוד רפואי אם הציוד לא יועבר תהייה הסלמה מידית.

*- גרמניה על איומי חמינאי: "מגנים כל הדרה או מתן לגיטימציה לקריאות להרס ישראל. זכותה של ישראל להתקיים לא נתונה למשא ומתן".

*- דיווחים טוענים כי כלי טייס לא מזוהים תקפו אנית מלחמה טורקית כשניסתה להתקרב לחופי  Ras Lanuf .

תמונהתמונה

 

כתיבת תגובה