טייוואן מעוניינת בהידברות עם סין

נשיאת טייוואן, טסאי אינג-וון, הושבעה היום לכהונה שנייה והבהירה כי היא מעוניינת בהידברות עם סין, אולם אינה מוכנה שהמשטר בבייג'ינג ינסה לפגוע במעמדו של האי.

על רקע אי הזמנתה של טייוואן לכינוס של האספה הכללית של ארגון הבריאות העולמי בשל לחץ סיני, למרות הצלחת הרשויות באי להיאבק בנגיף הקורונה, ובצל התמרונים הגוברים של כוחות הצבא העממי בקרבת מצרי טייוואן, הדגישה טסאי כי אינה מעוניינת בעימות, אולם תשמור על הכבוד של טייוואן.

"עשינו מאמץ אדיר לשמור על שלום ויציבות במצרי טייוואן בארבע השנים האחרונים וקיבלנו אישור מהקהילה הבינלאומית", אמרה. "אנחנו נמשיך במאמצים האלה, אנחנו מוכנים להידברות עם סין ולתרום באופן מוחשי יותר לביטחון האזורי".

אולם היא הדגישה כי "לא נקבל את השימוש של הרשויות בבייג'ינג בעיקרון של 'מדינה אחת, שתי מערכות' כדי להוריד את טייוואן בדרגה ולערער את הסטטוס קוו". "אנחנו נעמוד בתוקף לצד העיקרון הזה", הצהירה.

"לשני הצדדים יש חובה למצוא דרך לחיות זה לצד זה לטווח הארוך ולמנוע החרפה של האנטגוניזם ושל חילוקי הדעות", המשיכה טסאי. "אני מקווה שהמנהיג בצד השני של המצרים ינקוט באחריות דומה ויעבוד אתנו כדי לייצב את ההתפתחות ארוכת הטווח של היחסים בין שני צדי המצרים".

אולם בסין לא קיבלו באהדה את הפנייה. דובר המשרד לענייני טייוואן, מה שיאוגוואנג, הצהיר שלסין יש "יכולת מספקת להגן על הריבונות הלאומית ועל השלמות הטריטוריאלית"."לעולם לא נסבול פעילויות בדלניות או התערבות של כוחות זרים בפוליטיקה הפנימית של סין", אמר. "אנחנו מוכנים ליצור מרחב לאיחוד בדרכי שלום, אבל לא נשאיר מקום לכל פעילויות הבדלנות והעצמאות של טייוואן".

The Taiwanese Dream Vs. China's Reality | Wilson Center

קרדיט: ערוץ הטלגרם "מבט עולמי"

כתיבת תגובה