תקיפת הנמל האיראני: שת"פ אמריקאי ישראלי במבצע ״בית הקלפים״ הדיגיטלי

ביממה האחרונה פרסם האתר נציב.נט כי מקורות אמריקאים רשמיים הצביעו על ישראל כעומדת מאחורי מתקפת הסייבר על נמל בנדר עבאס שבאיראן.

עמוס ידלין ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, וראש אמ"ן לשעבר צייץ בנושא:

‏בלהט הקורונה ומזג האוויר תשומת הלב מוסטת מאירוע משמעותי בעימות הישראלי – איראני, ע״פ "הוושינגטון פוסט" ישראל ביצעה תקיפת סייבר משמעותית בנמל האיראני שהיד רג׳אי – בבנדר עבאס – הנמל הגדול ביותר באיראן.
נראה שזאת תגובה ישראלית למתקפה האיראנית על מערכות מים וביוב בישראל, הסייבר מצטרף לממד היבשה הים והאוויר כממד מלחמתי משמעותי. חשוב לשים לב – גם איראן (הנתקפת קינטית בסוריה) וגם ארה״ב (לאחר הפלת המל״ט המתקדם שלה בקיץ שעבר) מפעילות תגובה בסייבר כאשר אינן רוצות להסלים בתחום הקינטי, אם ישראל היא זאת שהגיבה על תקיפה איראנית שכוונה לתשתית אזרחית (מים וביוב), ישראל מבהירה שראוי להשאיר מערכות אזרחיות מחוץ לתחום הלחימה. זהו מסר משמעותי על פגיעות המערכות הכלכליות באיראן ליכולות סייבר ישראליות.

הפרשן הצבאי של אתר נציב.נט מעיר כי זו אינה תקיפת הסייבר הראשונה של ישראל באיראן. האיראנים בדיוק כמו במלחמה הקינטית חשבו להגיב במימד הסייבר רק כדי לחטוף את מבצע  ״בית הקלפים״ הדיגיטלי. בעולמות האלה לאיראנים נחיתות דרמטית מול ישראל ובטח מול שת"פ ישראלי/אמריקאי.

וויקיפדיה מתאר את מבצע בית הקלפים כדלהלן : 

ב-10 במאי 2018, כחלק מסכסוך ישראל-איראן-חזבאללה בסוריה, התרחש עימות צבאי ישיר בין ישראל לאיראן ברמת הגולן ובסוריה. ב-8 במאי יוחסה לישראל הפצצת מספר משגרי טילים שעמדו לבצע ירי על ישראל. ב-10 במאי שיגר כוח קודס רקטות ארטילריות מסוריה לעבר ישראל. בעקבות זאת ערך צה"ל תקיפה אווירית נרחבת, שנקראה "מבצע בית הקלפים", על בסיסי משמרות המהפכה האסלאמית בסוריה, שבה נפגעו והושמדו גם סוללות נ"מ סוריות, שירו, ללא פגיעה, 160 טילי קרקע אוויר על מטוסי חיל האוויר הישראלי.

Countering Cyber Security Attacks - Cyber Experts

 

כתיבת תגובה