כוח אמריקני השתלט על בניין הבנק הגדול והעשיר מנפט של סוריה

משחק השחמט במזרח התיכון של נשיא ארה"ב נמשך, אחרי שכבר עזב את הגבול הסורי-טורקי ונראה כי השאיר את הזירה לאסד, ארדואן ופוטין, כוחות הצבא האמריקני הובילו מהלך להשתלטות על הבנק למסחר הסורי העשיר מנפט

תמונה

כוחות סורים בגיבוי ארה"ב (כנראה של יחידות מיוחדות כורדיות) תפסו שליטה מוקדם יותר היום על סניף הבנק למסחר הסורי שבמחוז אל-חאסקה, כך על פי דיווחים בעיתונות הערבית העצמאית.

הכוחות גירשו את כל העובדים ויצרו מרכז שליטה סטרילי במקום, כנראה תוך פריסת ציוד נ"מ וכלים כבדים אחרים.

הבנק למסחר הסורי, אשר מאז שנת 2011 נמצא תחת סנקציות אמריקניות ואירופאיות, הינו הבנק המסחרי הגדול במדינה ונמצא בבעלות ממשלת סוריה המנהלת אותו מהבירה דמשק.

לפי הדיווחים, 'כוחות הסורים הדמוקרטים' (SDF) לצד כוחות של קואליציית ארה"ב תקפו את הבניין הממוקם באזור הדרומי של מחוז ג'וווהארין בכניסה לשכונת אל-זהאור שבעיר חאסקה, הממוקמת באזור הצפון מזרחי של המדינה שסועת המלחמה, אזור הנמצא בשליטה של כוחות סורים דמוקרטים בתמיכה אמריקנית.

מיקום סניף הבנק:

חשיבות אסטרטגית של הבניין (מלבד היותו עמוס ככל הנראה בכספי נפט) היא העובדה כי הוא ממוקם ליד בית כלא גדול ממנו יצאו לפני מספר חודשים לוחמי דאע"ש המוחזקים באחד מבתי הכלא באזור – עם זאת נכון להרגע לא ברורה מטרת הפעילות.

חשוב לציין, אין זו הפעם הראשונה שבה כוחות אמריקנים וסורים-דמוקרטים פושטים על הבניין, בשנת 2016 בפעולה דומה בוצעה השתלטות אך בשל תנאי הסכם הפסקת האש נאלצו לסגת כוחות הקואליציה האמריקנית את הזירה, דבר שאיפשר לבנק לשוב לפעילות סדירה.
כוחות אמריקנים בסוריה (צילום: אל-מאדאסר)
הידיעות על ההשתלטות מגיעות על רקע דיווחים על התגברות לוגיסטית וצבאית של הכוחות האמריקנים המוצבים באזור חאסקה ודיר-אזור, כנראה לאור תכנית סורית-רוסית לתקיפה של האזור העשיר בנפט.

בינתיים ארה"ב ממשיכה כדברי ג'יימס ג'פרי השליח המיוחד לסוריה למנוע ממשטר אסד "מימון בינלאומי, בנייה, נפט, בנקאות, חקלאות והכרה".

הנשיא האמריקני לא הסתיר כי אחת ממטרותיו במלחמה בסוריה היא לגרוף רווחים כלכליים ולהשתלט על שדות נפט הנמצאים בשטח מדינת סוריה.

נכון לעתה כ-2 נושאות מטוסים אמריקניות מוצבות לחופי סוריה ועוד כ-500 חיילי מארינס ועוד מספר יחידות מיוחדות אמריקניות מוצבים במזרח המדינה.

בלעדי לתיקדבקה: עם ההכרה בריבונות הישראלית בגולן תגברה ארה"ב את ...

 

קרדיט : יאיר קליינבאום

כתיבת תגובה