חטיבה שיעית-איראנית בפיקוד סורי בדרכה להיערך בקרבת גבול ישראל

ב-27 לאפריל 2020 דיווחו מקורות סורים כי חיל האוויר הישראלי תקף מספר מטרות איראניות במרחב דמשק .

בכמה מהמטרות שהותקפו שהו לוחמים מהמיליציה השיעית "האימאם חסיין" הנאמנה לאיראן.

מקור סורי טוען כי מיליציה שיעית זאת נחשבת למסוכנת ביותר מבין המיליציות האיראניות השוהות בסוריה וישראל כיוונה אליהם במיוחד בתקיפה זאת. יש לציין כי לוחמי מיליציה זאת מקבלים מאיראן משכורת חודשית של כ-600 דולר סכום הגדול בהרבה בהשוואה למשכורות לוחמים ממיליציות אחרות הלוחמות בסוריה מטעם איראן.

רשת אלערביה פרסמה גם תמונה מטעם דובר חטיבת האימאם חסיין ובמרכז התמונה נראה מיודענו דיאלה רית' שרק לאחרונה קיבל קידום והועלה לדרגת תת אלוף ומונה למפקד חטיבה 42 בדיוויזיה 4 של האלוף מאהר אסד.

من ميليشيا الإمام الحسين

ככל הנראה ,חטיבה 42 ,שהיתה בעבר חטיבת שריון מעולה בצבא הסורי אך הטנקים שלה נלקחו ע"י הרוסים ונמסרו לגייס 5 ובמיוחד לכוחותיו של תת אלוף סוהיל אלחסן , מפקד כוח אלנימר שהפך אחר כך לחטיבת חי"ר מעולה מספר 25 , היא היא חטיבת האימאם אלחסיין.

אתמול עלה ברשתות החברתיות דיווח הטוען כי שיירת תגבורת צבאית גדולה מדיויזיה 4 ,הפועלת כרגע באזור חאן שייחון שבצפון המדינה מול כוחות המורדים במחוז אידליב , עושה את דרכה לאזור העיר דרעא שבדרום סוריה. בין הכוחות העושים דרכם לדרום סוריה נמנית גם חטיבה הסער  42 ,שהיתה בעבר חטיבת שריון , אך הוסבה לחטיבת סער לאחר שסופחו אליה מאות לוחמים שיעים שאיראן שלחה להלחם בסוריה לצד כוחות אסד .

: large 4th Division convoy left this morning N. Syria heading to #Daraa. Among them the 42th assault Brigade

יחד עם הדיווח ברשתות החברתיות עלה גם סרטון של השיירה העושה את דרכה לדרום המדינה:

לאחר שישראל התלוננה באוזני הרוסים על הגעת כוחות זרים לקרבת גבולה הוחלט בצבא סוריה לגייס לוחמים שיעים אלו לצבא והם הולבשו מדים צבא סורים ובעיני משטר אסד הם נמנים על צבא סוריה לכל דבר ועניין.

ההערכה היא כי חטיבת חי"ר זאת תגיע בסופו של עניין לקרבת גבול ישראל ותתמקם לכל אורך גבול הגולן תוך שהיא מקבלת את פקודותיה ישירות מהפיקוד האיראני בסוריה למרות שמפקדה הוא קצין סורי בכיר.

נראה לי כי תת אלוף דיאלה רית' הלך צעד אחד רחוק מדיי,יחד עם מפקדיו האיראנים ומשטר אסד , בהתגרותם הישירה בישראל והם עלולים לשאת בתוצאות.

ישראל כבר הודיעה לפני זמן רב כי לא תאפשר לכוחות זרים להתמקם על גבולה בגולן וכי היא תפעל להרחיקם או להשמידם.

דיוויזיה 4 שריון בפיקודו של האלוף מאהר אסד ידועה בנאמנותה ,ובנאמנות מפקדיה לאיראנים והם נחשבים בעיני הרוסים ככוח עויין להם.

BREAKING: Elite Syrian Army division to lead major offensive in Daraa

כתיבת תגובה