רוסיה פותחת הסגר הכללי למרות מקרי שיא של הידבקויות בנגיף הקורונה

רוסיה רשמה היום שיא יומי של מקרי הידבקות עם 11,656 נשאים חדשים, אבל למרות הנתון המטריד, הנשיא ולדימיר פוטין הודיע על סיומו של הסגר הכללי שהוכרז ברחבי המדינה בשבועות האחרונים.

בנאום לאומה, ציין פוטין כי סיומה של תקופת החגים – מחג הפסחא ועד יום הניצחון על גרמניה הנאצית – מאפשר את תחילת החזרה לפעילות, ועל כן החל ממחר כל העסקים הבלתי חיוניים שהיו סגורים בשבועות האחרונים יוכלו לשוב ולפעול. עם זאת, הוא ציין כי המושלים המחוזיים יוכלו להטיל מגבלות והרופאים יקבעו את מועדי ההקלות.

"המאבק נגד המגפה לא הסתיים, האיום נותר אפילו בטריטוריות שבהן המצב בטוח באופן יחסי", אמר פוטין, שהבהיר כי הסגר נותר בתוקף עבור בני 65 ומעלה ועבור אנשים עם מחלות רקע כרוניות. "הצעדים שננקטו אפששרו לנו לנוע לשלב הבא של יציאה מדורגת מההגבלות. לתקופה הזו יש ייחודיות בסיסית – יציאה כזו אינה יכולה להיות סימולטנית, יש לעשות זאת ברציפות, בזהירות, צעד אחר צעד".

מנהיג האופוזיציה, אלכסיי נבלני, מיהר לעקוץ את פוטין. "צריך לזכור את זה. פוטין סיים צעדים לאומיים של בידוד עצמי שנועדו להילחם במגפה בדיוק באותו היום שבו רשמנו שיא של הדבקות חדשות", צייץ. "W עבור Wisdom".

Fake news or the truth? Russia cracks down on virus postings

ערוץ הטלגרם מבט עולמי

כתיבת תגובה