נשיא איראן לשעבר מזהיר מהמצב הכלכלי במדינתו

נשיא איראן לשעבר – חאתמי ייחס את המצב הכלכלי הגרוע באיראן, ל"פער הכלכלי המתרחב, הכנסות ממשלתיות נמוכות ועלויות גבוהות ", והוסיף במקביל:" אחת הטרגדיות שלנו בעשורים האחרונים היא, התכווצות מעמד הביניים, מכיוון שהוא ממשיך להיחלש יום אחר יום. "

הוא גם הזהיר מפני התפשטות חוסר שביעות הרצון, בחברה האיראנית, שעלולה לגרום לפיצוץ, "איננו יכולים להתכחש לבעיות, גם אם נכחיש אותן. בעיות אלה קיימות, והאנשים אינם שבעי רצון מהצב הנוכחי, וחוסר הסיפוק יביא לחוסר אמון, וכתוצאה מכך לייאוש, ולאור האכזבה, אנו עשויים חלילה להיקלע להפגנות קשות באיראן.

בחלק אחר מהנאום המוקלט שלו ציין ח'אתמי , את תוכנית "הפיוס הלאומי" שהוא השיק בכתב, לפני מספר שנים, באומרו: העליתי את הנושא באותה עת, מתוך דאגה לטובת העם, ואין לי חמדנות לשלטון וגם לא מעניין אותי, אבל אני רק מתעניין בטובת העם, בחברה ובמערכת, "בהתחשב בעובדה, שאם התכנית שלי הייתה נבחנת באותה עת, איראן לא הייתה מתמודדת עם הרבה מהבעיות הנוכחיות.

הוא גם קרא לסולידריות קהילתית באומרו, "אני רוצה לומר היום שאנחנו צריכים לנצל את האווירה שיצר נגיף הקורונה, כדי ליצור ולהרחיב את אזור הסולידריות הלאומית במדינה."

בנוסף, הוא חשב שעל הממשלה לתת עדיפות, לתמיכה בעסקים הקטנים. הנשיא הרפורמיסטי לשעבר הוסיף: "הפתרון הוא שכל קבוצה תכיר בטעויותיה, ותיקח אחריות לטעויות, ותשתדל לפתור את הבעיות לפני שיהיה מאוחר מדי."

אזהרותיו של חאתמי מגיעות, בתקופה בה התנועה הרפורמיסטית, לא הצליחה לקבל רוב בפרלמנט, לאחר שהקיצונים החלו להשתלט על בית המחוקקים, מכיוון שהריפורמיסטים לא הגיעו למספר רב של נציגים רפורמיסטים בבית המחוקקים, מכמה סיבות, וגם מחוסר רצון נרחב להשתתף בבחירות לפרלמנט, שהתקיימו לפני כמה חודשים במדינה .

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה