תמימות דעים נדירה בין ארה"ב לאיראן – תומכים בראש הממשלה החדש בעיראק

הודעות התמיכה מקיר לקיר של הצדדים המעורבים בנעשה בעיראק מעורר תמיהות בנוסח האם יש תמימות דעים בין איראן לארה"ב ? האם ישנה איזושהי פריצת דרך ביחסים בין 2 המדינות ? שהרי המועמד האמריקאי שנבחר להיות ראש ממשלת עיראק לא בדיוק חביב על האיראנים שלמרות הכל הביעו תמיכה גורפת בו.תמיד תהיה לאיראנים הזדמנות להזיז  את ראש הממשלה העיראקי מתפקידו כמו שהזיזו את ראש ממשלת לבנון המנוח – אלחרירי מתפקידו (בעזרת פצצה רבת עוצמה שלא הותירה לו שום אפשרות בחירה באשר ליעדיו בעתיד).

אמריקה תמכה באל-קזמי, בכדי להציב אותו מול אתגר קשה, עם עדיפות לאשר את הצעדים הראשונים, של מפת הדרכים החדשה לעיראק, נטולת הפרעה איראנית. הכוונה לרפורמות כלכליות, והדברות עם נציגי המפגינים ,טיפול בקורונה ,ועוד דבר שהבטיח, שיבוא חשבון עם אלה שהרגו 400 מפגינים,מה שיוביל את אל-קזמי להיות האיש החזק בעירק החדשה.
השבעת הממשלה העיראקים עדיין לא הושלמה, נשבעו אמונים 15 שרים, ועל 5 שרים עדיין יש וויכוח בינו לבין הסיעות בפרלמנט,לפי החוקה העיראקית כדי שתקום ממשלה, מספיק להשביע את מחציתה,השאלה הנשאלת איך איראן תומכת, בראש ממשלה שנתמך על ידי האמריקאים?
והאם הסגת כוחות וסוללות טילי פטריוט אמריקאים מסעודיה, וצמצום נוכחותם בבסיסי צבא בעיראק קשור?

תמונה

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה