פיצוץ מחסן נשק של צבא סוריה בצפ' סוריה-איתור המטרה בשיטת גיאו-לוקיישן

היום דיווחו מקורות סורים כי קולות פיצוצים עזים נשמעו ברחבי העיר חומס בצפון סוריה לאחר שמחסן תחמושת במתקן צבאי סורי הממוקם ליד העיר  התפוצץ .

אמצעי תקשורת סורים לא פירטו היכן בדיוק ארעו הפיצוצים שכתוצאה מהן שברי טילים התפזרו גם ברחבי העיר , אך דיווחו כי מדובר באתר של צבא סוריה על כביש חומס-תדמור במבואות הדרומיים של העיר.

המומחה הצבאי של אתר נציב.נט – גיא א. זיהה את אזור המטרה שהתפוצצה בשיטת גיאו-לוקיישן .

להלן הערתו : תושב חומס עירני וזריז צילם הבוקר את הפיצוץ שהתרחש בדרום העיר.
בשיטת גיאו-לוקיישן המאפשרת מיקום הצלם ע״פ פרמטרים ונתוני שטח בתמונה ואיתורם על תצלום לווין (למעשה טביעת אצבע שלא ניתן לזייפה ומקיימת יחסים אופטיים מובהקים וחד ערכיים מנקודה סינגולרית), מאפשרים את איתור נקודת הצילום במבנה מקומפלקס מגורים הצמוד למתחם הספורט דרומית לעיר (עיר הספורט של מפלגת הבעת׳). מצד שמאל של התמונה מזוהים היטב שני מגדלי מים גבוהים ממכון המים שמדרום לעיר.

חיתוך של נקודת הצילום עם איתורים אחרים בתמונה מאפשרים מיקום טוב של מרחב הפיצוץ. במרחב הזה אין מחסני תחמושת יעודיים של צבא סוריה אבל יש מתחם/מחנה צבאי שמאפשר אחסנה של רכבים או אמל"ח. בנוסף בשטח המתוחם כאזור הפיצוץ נמצא מחלף ראשי על כביש חומס תדמור ופניה צפונה לעוקף חומס ממזרח.

אפשרויות מקור הפיצוץ הם תאונה בפעילות צבאית במחנה (פחות סביר) או תקיפה על רכיבים ואמל"ח שאוחסנו זמנית במחנה (כך נראה מרצף פיצוצי המשנה) או היו בתנועה על הכביש.

האזור המותקף בהגדלה:

האתר המותקף (ככל הנראה) : 

מצגת : התקיפות בסוריה ב-12 השעות האחרונות 

 

One thought on “פיצוץ מחסן נשק של צבא סוריה בצפ' סוריה-איתור המטרה בשיטת גיאו-לוקיישן

כתיבת תגובה