מבזקי חדשות ליום 29.4.2020 . מתעדכן

*- השייח קאסם מזכ'ל חיזבאללה:  " לבנון חזרה לחרותה,לרווחה ועצמאות מאז השחרור בשנת 2000, חיזבאללה ערוך ומוכן להתמודד עם כל תוקפנות ציונית. ממשלת לבנון יציבה ולעולם לא ניתן להפיל אותה. הניסיונות לעורר ברחובות הסטה והמרדה נידונים לכישלון מראש."

דברים שאמר הבוקר בראיון לתחנת הרדיו אל-נור .

סגנו של מנהיג חיזבאללה, השייח' נעים קאסם, אמר היום עוד לרדיו א-נור של הארגון ערוכה להתעמת עם ממשלת נתניהו או ממשלת האחדות, אם תתקוף את לבנון. בהתייחס לחבלה בגדר בגבול לבנון, אמר: "ישראל יודעת היטב מה שקרה ברצועת הגבול ומי עומד מאחורי מה שקרה. זה מספיק בנוגע אלינו כדי שהם יבינו היטב מי עומד מול ישראל וכדי שיבינו שהם לא חופשיים בפעולות שלהם".

*- לכבודם ולזכרם : מחווה יפה של עריית רעננה. קריאה שם רחובות על נופלים מבני העיר . זמני כמובן עד סיום יום העצמאות. ראוי ללמוד מהם.

*- החל מיום ראשון אושרה כניסה של 48 אלף פועלים פלסטיניים לישראל… הדרישה להגיע ל 80 אלף.

*- באנגליה, הרופאים מתריעים על תסמינים חדשים הקשורים למגפת הנגיף הקורנו, או פוטנציאל לנגיף חדש (או מוטציה), המעביר ילדים לטיפול נמרץ.

על פי נתוני שירות הבריאות הלאומי הבריטי, תסמונת חדשה זו גורמת לילדים לחוות תסמינים הדומים להלם רעיל ומחלות קוואסאקי לא טיפוסיות, מצב חמור הגורם למחלות לב.

*- יועץ בכיר לענייני חוץ של יו"ר הפרלמנט האיראני מזהיר: סיפוח השטחים ע"י ישראל – יגרור תגובה חריפה.

*- 2 חיילי צל"ב נפצעו מהשלכת בקבוקי תבערה ע"י מפגינים. צל"ב קורא לפנות את כלל הרחובות באופן מיידי.

*- גורדון צ'אנג מדווח כי קים ג'ונג און נפצע במהלך ניסוי טילים.

*-קוריאה הצפונית | מצבו של קים: מנהיג קוריאה הצפונית קים ז'ונג און מצוי במצב רפואי של "צמח" לאחר ניתוח שעבר מוקדם יותר החודש, כך מדווח השבועון היפני "שוקאן גנדאי".* מומחה סיני שנשלח לקוריאה הצפונית כחלק מהמשלחת המיוחדת עליה דיווחה אמש סוכנות הידיעות רויטרס, סיפר למגזין היפני כי *בעת שערך ביקור באזור כפרי בקוריאה הצפונית מוקדם יותר החודש, קים אחז בחזהו ונפל על הקרקע. רופא שליווה אותו ביצע בו החייאה והוא הובהל לבית חולים סמוך. לפי הדיווח קים, בן 36, נזקק לצנתור. שימו לב כי מדובר בדיווח יחיד!* נזכיר כי הלילה דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי סין שיגרה מומחים לקוריאה הצפונית לטפל בשליט קים ג'ונג און שנמצא על פי דיווחים שונים במצב רפואי קשה. סוכנות יו פי איי דיווחה הערב כי קים הובהל באחרונה אל מחוץ לפיונג יאנג. בקוריאה הצפונית לא דווח עד כה על מצבו של קים, וכמו כן שמו לא הוזכר בתקשורת המקומית באופן חריג כבר יותר משבוע. גורם בקוריאה הדרומית מסר הלילה לסוכנות הידיעות רויטרס כי לפי המידע שבידיהם קים בחיים וצפוי להופיע בקרוב. ( קרדיט: יואב זהבי)

*- תמונה של אתר בהודו לפני הקורונה אבל עם הרבה זיהום אוויר ואחרי פרוץ הקורונה עם הכנסת האוכלוסיה לעוצר :

*- כך נראית כחתה שחזרו ללמוד בה עם תוספת אחת : כוכע עם שובל של מטר כדי למדוד את הרווחים שהתלמידים ישמרו.

*- דוח הנתיחה של פטרישיה דאוד (57) מקליפורניה, שנחשבת לקורבן המזוהה הראשון של מגפת הקורונה בארה"ב, הראה שאחד השסתומים בלב שלה נקרע בעת שהגוף ניסה להיאבק בנגיף.

דאוד מתה בביתה שבסן חוזה ב-6 בפברואר, אחרי מספר ימים שבהם סבלה מסימפטומים דמויי שפעת, אולם ההערכה הייתה שמדובר בהתקף לב. ביום חמישי האחרון נודע כי הבדיקות העלו שהיא גם נדבקה בקורונה, ובכך היא הפכה לקורבן הידוע הראשון של הנגיף בארה"ב.

הסן פרנציסקו כרוניקל פרסם הלילה את דוח הנתיחה שלאחר המוות, אשר בוצע לבקשת הבעל, דין דאוד, שציין כי היא נהגה לקיים פעילות ספורטיבית באופן קבוע והייתה במצב בריאותי טוב. הנתיחה זיהתה את סימני הנגיף בלב, בקנה הנשימה, בריאות ובמעיים, בנוסף לקרע בחדר השמאלי של הלב.

הפתולוגית ג'ודי מלניק, שבחנה את הדוח לבקשת העיתון, ציינה כי הממצאים מראים כי "שריר הלב נדבק, וזה גרם ללב שלה להיקרע", כאשר מקרים כאלה מתרחשים לרוב אצל אנשים עם רמות כולסטרול גבוהות. "יש סימן לכך שהלב שלה נחלש", אמרה. "מערכת החיסון תקפה את הנגיף ובכך היא פגעה בלב ואז הלב פשוט התפקע. לב נורמלי לא נקרע".

ד"ר דנה גרייסון, מומחית למחלות מדבקות, צייצה: "יש כעת ראיות רבות לכך שנגיף הקורונה יכול להדביק את שריר הלב עצמו, לגרום לדלקת בלב. זה יכול להוביל להפרעות קצב ואפילו לקרע בשריר הלב או בשסתומים". (קרדיט:מבט עולמי)

כתיבת תגובה