ברקע המתיחות הגוברת עם ארה"ב משפרת איראן את יכולותיה הצבאיות

מפקד חטיבת הכטב"מים בכוחות השדה של משמרות המהפכה האיראנים אמר כי הם יקבלו בקרוב כטב"מים מסוג "פוטרוס" המסוגלים לפעול עד לטווח של 2000 ק"מ .

בראיון לסוכנות הידיעות האיראנית – תסנים אמר אל"מ אכבאר קרימלו שההחלטה לספק כטב"מים חדישים לחטיבה שלו הם תוצאה של דיונים אינטנסיביים שנעשו עם משרד ההגנה האיראני.

קירמלו אמר כי היבטים טכניים רבים של הכטב"ם החדש עדין נמצאים בניסויים והם יופעלו בפעילות מבצעית רק לאחר שהדיונים על אותם אספקטים יסתיימו.

הכטב"ם פוטרוס נחשף כבר בשנת 2013 והוא נחשב לאחד מכלי הטייס הבלתי מאויישים הקרביים ולמטרות מודיעין הגדולים ביותר שבידי איראן.

הכטב"מ מסוגל לטוס 30 שעות ברציפות ולפעול עד לטווח של 2000 ק"מ.

איראן הציבה בגבולותיה דגם משופר של כטב"מ מסוג Mohajer-6 | Israel ...

משמרות המהפכה קבלו כטב"מים מסוג מוהג'ר-6 

קרימלו הוסיף כי משמרות המהפכה האיראנים מתכננים לשדרג את יכולות הכטב"מ מסוג מוהג'ר-6 במיוחד במשימות המבצעיות והמודיעיניות שלו באמצעות שיפור יכולות המנוע שלו ולהוסיף לו אפשרות להמריא ולנחות אוטומטית.

המוהג'ר-6 הינו הכטב"מ המתקדם ביותר ממשפחת כטב"מי המוהג'ר. הוא שימש בהצלחה את איראן במספר פעולות נגד הטרור שהוא ביצע בשנים האחרונות .

"הצגתו לפיקוד כוחות היבשה של משמרות המהפכה האיראנים – IRGC הובילה להתפתחויות משמעותיות, להגדלה משמעותית של טווח הטיסה והגדלת משך השהיה שלו באזורי לחימה", אמר קרימלו על המל"ט.

"הכלי כבר פגע  קשות בעבר בכוחות האויב" הוסיף.

איראן עשתה צעדים גדולים במטרה להשיג יכולות ייצור  עצמי של ציוד צבאי ומערכות הגנה חיוניות לנוכח הסנקציות ארוכות השנים שהוטלו עליה.

משרד ההגנה של איראן כבר סיפק מספר רב של מל"טים חדשים למטרות מודיעין, כולל מל"ט סילוני רב-תכליתי  לחיל האוויר ולכוחות ההגנה האווירית.

מוקדם יותר החודש קיבלו חיל האוויר של הצבא האיראני וכוחות ההגנה האווירית שלושה מל"טים חדשים, כולל מל"ט סילוני רב-תכליתי.

 

כתיבת תגובה