יום השנה ה-38 לשחרור סיני נחוג במצרים. ואותה קריקטורה מרגיזה

מצרים ציינה היום את "חג שחרור סיני" – יום לאומי המזכיר בכל שנה את נסיגתה של ישראל מחצי האי סיני והחזרתו לידיים מצריות. היום לפני 38 שנים – ב- 25 באפריל 1982 – השלימה ישראל את פינויו של חצי האי, בהתאם להסכם השלום שנחתם בינה לבין מצרים (למעט טאבה, בשל מחלוקת בין הצדדים על מיקום קו הגבול באזור. בוררות בינלאומית פסקה לטובת מצרים, וטאבה פונתה ב- 19 במרץ 1989).

בכל הרשתות עלו תמונות ופוסטרים וקטעי וידיאו המראים לעולם איך הצליחו המצרים הגיבורים לחלץ את חצי האי סיני מציפורני ישראל .

הנשיא סיסי השתתף היום באחד הטקסים לציון 38 שנה לשחרור סיני.

במהלך הטקס היום הכריז הנשיא א-סיסי כי מצרים השלימה את החזרת כל אדמותיה הלאומיות לרשותה .

לפני שנתיים, בטקס דומה אמר הנשיא סיסי דברים מרגיעים :

"מצרים אימצה את הבחירה של השלום כמגמה אסטרטגית, ואימצה את הבחירה של פיתוח כולל ובר קיימא כדרך לעתיד ההולם את העם המצרי… העתיד של המולדת אינו נוצר על ידי סיסמאות… אנחנו במצרים גמרנו אומר והלכנו בדרך הבנייה והפיתוח, דרך השיקום והשלום. במקביל להמשך מאבקנו הכולל בטרור, אנו הולכים בדרך של פיתוח סיני וזריעת הטוב בכל שטחה, ואנו בטוחים שהעם המצרי הגדול לא יתמהמה מלהשתתף בכך ככל יכולתו… ההשתתפות במלחמה נגד הטרור אינה בנשק ובלחימה בלבד, אלא גם בבנייה, בפיתוח ובהקמת פרויקטים, במתן הזדמנויות עבודה ובהגשמת התקוות לעתיד מזהיר".

תמונה

אלא שכל שנה נוהגים גם להעלות את אותה קריקטורה מרגיזה בו נראה הנשיא המנוח – אנואר סאדאת אוחז בידו את חצי האי סיני שקבל ישירות מידיעה של ראש ממשלת ישראל המנוחה – גולדה מאיר ,שקבלה בתמורה פיסת נייר בדמות חוזה שלום .

ועד היום אנחנו, תושבי ישראל, תוהים האם יהיו לנו עוד הפתעות בעתיד או שמא זה חיוך של שביעות רצון בלבד מהשלמת העסקה.

הנשיא הקודם מורסי ,למי שלא ידע זאת קודם , או ששכחו לספר לו , ראה בסיני קו הגנה ראשון נגד ישראל ולא שטח מפורז בין 2 מדינות שחתמו ביניהן הסכמי שלום .

הוא היה האיש שראה בריסוק חוזה השלום בין 2 המדינות מטרה נעלה שכמובן לא הגיע אליה כי הוא סולק מהשלטון בהפיכה צבאית של א-סיסי המשמש כיום כנשיא מצרים.

הקריקטורה:

להלן תמונות  שעלו היום באמצעי התקשורת במצרים בנושא "חג שחרור סיני":

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

סרטון : 

תמונה

תמונה

תמונה

תמונה

דברי הנשיא מורסי על סיני והרמז העבה שבישראל סירבו להפנים : 

 

כתיבת תגובה