מבזקי חדשות ליום 24.4.2020 . מתעדכן

*- ההנהגה המצרית "שומרת נגיעה" בימי הקורונה

ההנהגה המצרית למדה משדרי הטלוויזיה בישראל לזלזל בהנחיות לשמירת מרחק הין אנשים

צולם בעת טקס רב משתתפים בו הוצגו התקדמות העבודות לכריית המנהרה החדשה מתחת לתעלת סואץ באזור שמצפון לסואץ

קרדיט: סא"ל (בדימוס) אלי דקל – חוקר מערכות תשתית בארצות ערב

*- מקורות פלסטיניים מדווחים כי דובר איגוד סוחרי הרכב והצמיגים בעזה, טרזאן דורמוש, אומר כי ישראל התירה היום הכנסה של פעימה נוספת של צמיגים חדשים לרצועת עזה במסגרתה הועברו לשטח הרצועה 4000 צמיגים דרך מעבר כרם שלום.

*- משמרות המהפכה : נשמיד כל ספינת מלחמה אמריקאית המאיימת על ספינות איראניות צבאיות או אזרחיות במפרץ הפרסי.

*- איראני שהמליץ על שתיית שתן גמלים נגד קורונה נעצר על ידי המשטרה. שתיית שתן גמלים נפוצה כתרופה אלטרנטיבית באיראן בימי הקורונה ומשרד הבריאות האיראני פועל למנוע התפשטות התופעה.

*- איראן – משמרות המהפכה: "הלוויין "נור 1" התייצב בגובה 430 ק"מ מעל פני האדמה. הוא מקיף את כדור הארץ 16 פעמים ביממה. הוא במצב מצוין נתחיל בהפעלתו בתוך עשרה ימים. זהו הלוויין הראשון שלנו. בעתיד נשגר לוויינים גדולים יותר למרחקים גדולים יותר."

*-מפקד כוחות האוויר האיראניים אמיר עלי ח'אג'יזאדה: אם ארצות הברית היו מגיבים על התקיפה בבסיס עין אל-אסד איראן הייתה תוקפת 400 יעדים של ארה"ב ציפינו שהאמריקאים יגיבו תוך 30 דקות לאחר ההתקפה אבל הם לא הגיבו למתקפה שלנו.

*-  *משרד הביטחון ומשרד הבריאות חתמו על הסכם עם חברת "מיי הריטג'" לביצוע 10,000 בדיקות קורונה ביום.*

*החברה תקים מעבדת בדיקות, מבוססת על ציוד של החברה הסינית BGI, שצברה ניסיון בבדיקות קורונה המוניות במדינות שונות בעולם ובמוקד ההתפרצות בהואן שבסין.*

משרדי הבריאות והביטחון חתמו הערב (ה') על הסכם עם חברת "MY HERITAGE" הישראלית להקמה ותפעול מעבדה ל-10,000 בדיקות קורונה ביום.

מיי הריטג' תקים בישראל מעבדת בדיקות קורונה. המעבדה תהיה עצמאית ותופעל ע"י עובדי החברה הישראלים ותשתמש בציוד של החברה הסינית BGI . על ההסכם הופקדו מטעם משרד הביטחון, מנהל הרכש (מנה"ר), אגף הכספים והיועץ המשפטי למערכת הביטחון. ניתן בו משקל רב לסוגיות של אבטחת מידע ושמירה על פרטיות וחסיונם הרפואי של הנבדקים.

*- טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן- "אנו יודעים עליהם(איראן)יותר מאשר איראן בעצמם יודעים מה נעשה סביבם".

*- מקורות פלסטיניים מדווחים כי דובר איגוד סוחרי הרכב והצמיגים בעזה, טרזאן דורמוש, אומר כי ישראל התירה היום הכנסה של פעימה נוספת של צמיגים חדשים לרצועת עזה במסגרתה הועברו לשטח הרצועה 4000 צמיגים דרך מעבר כרם שלום. בתמונה: תיעוד העברת הצמיגים ממקור פלסטיני.

*- משמרות המהפכה : נשמיד כל ספינת מלחמה אמריקאית המאיימת על ספינות איראניות צבאיות או אזרחיות במפרץ הפרסי.

*- מזכיר המועצה העליונה עלי שמח'אני: הסנקציות והאיומים אינם יכולים להאט את התקדמות איראן למימוש האינטרסים הלאומיים והזכויות החוקיות שלה הצורך לביטחון אזרחי איראן ורווחתם יימשך. הפתעות חדשות בדרך.

*- שר הפנים הלובי- לוחמי וגנר הרוסים הנלחמים על אדמת לוב עושים שימוש בגז עצבים נגד האויבים שלהם.
בלוב הכל מותר ,כמו בסוריה. אותן שיטות. רק להשתדל לא להיתפס.

*- אתמול עלה סיור צבאי מצרי בצפון סיני על מטען צד. הרוגים ופצועים. אבל זה לא מעניין אף אחד. דאעש חי ובועט שם.

*- פיננשיאל טיימס – אנליסטים מעריכים כי התחזית לטווח הארוך לדולר עגומה.

*- העיתון ניו יורק טיימס :התקיפה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר נגד רכב שבו נסעו אנשי חיזבאללה בגבול סוריה – לבנון לא הצליחה, הנוסעים ברכב הספיקו להוציא את הציוד לפני שנורה לעברו הטיל שהשמיד אותו.

*- *בצל הקורונה, דברים מעניינים שאומר הטניסאי הבריטי אנדי מארי, לשעבר מס' 1 בעולם:*

ענף הטניס יחזור אחרון לפעילות סדירה רק שתימצא תרופה לקורונה וזאת בגלל ששחקני טניס מכל העולם מתקבצים לטורניר במקום אחד.

בדברים שאמר מארי ל-CNN אתמול, נאמר עוד שטורניר הווימבלדון שאמור להיערך ביוני בוטל כמו גם טורניר הרולאן גארוס הצרפתי שהיה אמור להיערך בימים אלו.

מארי בן ה-32 שב לטניס סדיר השנה ואף זכה בטורניר אנטוורפן וזאת לאחר שעבר ניתוח בשנה שעברה. (קרדיט: יוסי א.-301 העולם הערבי).

*- על פי גורמים רשמיים בארה"ב- שיגור הלוויין הצבאי של איראן הוא למטרה אחת ברורה "צעד נוסף לחימוש טילים בליסטיים עם נשק גרעיני" . בריאן הוק,(נציג ממשל טראמפ לעינייני איראן ) – "איראן לא תחזיק אותנו ואת העולם כבני ערובה עם הסחיטה הגרעינית שלה"

 

כתיבת תגובה