איראן רומזת כי ביכולתה לפגוע בספינות מונעות גרעינית של ארה"ב במפרץ

משמרות המהפכה האיראנים – (IRGC) הזהירו את מדינות ערב באזור מההשלכות הקטסטרופליות של כל מלחמה שעלולה לפרוץ באזור המפרץ הפרסי.

מפקד חיל הים של משמרות המהפכה האיראניים – האדמירל עלי רזה טונגירי אמר כי  "אם יקרה משהו לספינות המונעות בדלק גרעיני של ארה"ב במי המפרץ, שום יצור חי ומים נקיים לא יישארו באזור למשך תקופה של עשר עד שתים עשרה שנים.

טונגסירי אמר כי טהראן הודיעה לכל מדינות המפרץ על כך, וכן אמרה להם: "העניין הזה יהיה מסוכן מאוד עבורכם, עליכם להיזהר מכיוון שאתם משתמש במים מותפלים, ואילו לאיראן יש מקורות רבים של מים מתוקים, בגלל שטחה הגאוגרפי הנרחב של המדינה. "

מפקד צבאי במשמרות המהפכה – IRGC ציין כי "נוכחותם של הכוחות האמריקאים באזור החלישה את הביטחון במפרץ בכ -55%", והדגיש כי התקריות במימי המפרץ עלו באופן דרמטי לאחרונה, וכי הצבא האיראני ומשמרות המהפכה מפקחים על התנועות במימי המפרץ, ובמצרי הורמוז וים עומאן, ללא הפסקה.

"אף ספינה לא יכולה להיכנס לאזור מבלי שכל הנתונים עליה ידועים מראש," אמר.

טונגסירי חשף כי איראן פיתחה טילי ים-ים וטרפדו לטווח של 700 ק"מ, והצביע על כך שאיראן תתחיל לבנות נושאת מסוקים באורך של 55 מטר.

הצהרות מפקד חיל הים במשמרות המהפכה באו על רקע הודעת המשמר לפיה שלוש תקריות ארעו בין הכוחות האיראניים לחיל הים האמריקני במימי המפרץ במהלך חודש אפריל.

 

כתיבת תגובה