עיראק מצמצמת ב75% את האנרגיה המיובאת מטהרן

משרד החשמל העיראקי הודיע היום (ב ') שיפחית את יבוא האנרגיה מאיראן ומאירופה בכ -75% וישיג את הפער מאספקה עצמית בענף ייצור החשמל.

דובר המשרד אחמד אל-עבאדי אמר בהודעה לעיתונאים ש-"שכמויות האנרגיה החשמלית המופקת מהתחנות, מכסות כיום את הצורך המקומי, למעט מחוזות סלאח א-דין ונינוה, המכסות אספקת חשמל חרק 20 שעות בממוצע ליום".

تعاون وزارة الكهرباء العراقية ومجموعة ماس حل لمشكلة الكهرباء ...

הוא הסביר כי " הירידה באספקה האנרגיה נובעת מעומסים נמוכים יותר והכנסת יחידות טורבינות חדשות לשירות, בנוסף לטמפרטורות המתונות של החורף".

אל-עבאדי ציין, כי למשרד יכולות ייצור עודפות , שניתן לספק למערכת, במקרה של עלייה בביקוש, שכן נפח הייצור הנוכחי מוערך בכ- 13,400 מגוואט.

הוא המשיך ואמר כי המשרד, על פי נתונים אלה, הפחית בכוונה את נפח האנרגיה המיובא מהצד האיראני באמצעות קווי הולכה, וכן ייבוא גז המשמש לתחנות ייצור חשמל, כיוון שהסתפקו בקו העברת החשמל ממחוז דיאאלה, המספק למחוז 350 מגה-וואט, מאחר ונפח החשמל המסופק מאיראן למחוז מגיע ל1200 מגה וואט המועברים על ידי ארבעה קווים,כך שנשארו כ850 מגה וואט בשלב זה שאינם מנוצלים.

הוא ציין כי המשרד צמצם גם את כמויות הגז המיובא, המסופקות לתחנות הייצור, כיוון שהפסיק לשאוב לטובת התחנות בדרום, והסתמך על משרד הנפט שיספק כמות זו, והדגיש כי הגז האיראני מוזרם כיום עם קו אחד המזין את תחנות הבסמה, מנצורה, וצדר.

ראוי לציין כי הצד האיראני מספק כ -4,500 מגה וואט אנרגיה לעיראק, כאשר חשמל הוא מספק בהספק של 1,200 מגה וואט, וגז- התורם להפעלת תחנות חשמל המספקות למערכת בהספק של כ -3,300 מגה וואט.

יש לציין שצעד עיראקי זה לכאורה פוגע בהכנסות של המשטר האיראני אך החלטה שכזאת לא היתה יכולה לעבור בלי אישור איראני מה שאומר שהאיראנים כבר דאגו למקורות הכנסה אלטרנטיביים מעיראק למרות צמצום אספקת האנרגיה למדינה.

العراق يخفض الطاقة المستوردة من طهران بنسبة 75%

קרדיט:עמרם אלמליח מקבוצת נציב

כתיבת תגובה