צוללת חדישה נוספת מצטרפת לחיל הים המצרי

לפני כשבועיים פרסם האתר נציב.נט כי חיל הים המצרי יקבל בקרוב מאוד את הצוללת השלישית במספר שלו מהמספנה הגרמנית שם הוזמנו 4 צוללות בסך הכל.

ואכן ב-1 לאפריל 2020 הדבר אכן התבצע בפועל.

הצוללת המצרית השלישית , מדגם 209/1400 , בעלת מספר זנב – S43 ,עזבה ב-14 לאפריל את נמל קיל שבצפון גרמניה לאחר שהושלמה בנייתה והותקנו עליה המערכות המבצעיות הבסיסיות והוכשרו כל הצוותים האמורים לפעול על סיפונה.

עקב מגפת הקורונה שפשתה ברחבי העולם לא התקיים טקס מסירה רישמי כפי שהיה נהוג במקים הקודמים.

הצוללת, המסוגלת לשגר טילי טורפדו מעומק הים לעבר מטרות המשייטות על פני הים , צויידה במערכות הלחימה המתקדמות ביותר ,במערכות שיוט, תקשורת ולוחמה אלקטרונית.

דובר מטעם צבא מצרים , הקולונל תאמר ריפעי , אמר כי הצוללת נועדה לשמור על מימי מצרים ועל המים הכלכליים שלה ולאבטח את בטחון המדינה.

בדרכה לנמל האם באלכסנדריה, תשתתף הצוללת במספר תרגילים ימיים עם בנות בריתה של מצרים . הדובר הוסיף כי הצוללת החדשה מהווה מכפיל כוח ליכולותיו של חיל הים המצרי בהתחשב ביכולותיה הטכנולוגיות והקרביות, וכי היא מהווה חלק מתכנית שאפתנית לשדרוג את יכולות מערכות ההגנה של הצבא המצרי.

בשנת 2011 חתמה מצרים עם חברת המספנות הגרמנית , טיסן קרופ , לקניית 4 צוללות מדגם 209/1400 . הצוללת הראשונה , S-41 סופקה בדצמבר 2016 . הצוללת השניה , S-42 , סופקה באוגוסט 2017 , ואילו הצוללת השלישית הושקה בחודש מאי 2019 . סיום  עסקה זאת תהיה בשנת 2021 עם אספקת הצוללת הרביעית .

הצוללת היא באורך של  62 מטרים וקוטרה 6.2 מטרים, והיא מופעלת על ידי 30 אנשי צוות. העקירה שלו על פני השטח וצלולה היא כ -1,450 טון ו -1,600 טון, בהתאמה.

הצוללת המצרית החדישה ערב עזיבתה את הנמל בגרמניה :

תמונה

הצוללת עוזבת את נמל קיל בדרכה לנמל האם במצרים :

תמונה

 

 

כתיבת תגובה