המסר הישראלי מאחורי תקיפת רכב החיזבאללה בגבול סוריה-לבנון

הפיגוע מעביר מסר כי ישראל עוקבת מקרוב אחר תנועותיהם של הפיקוד הבכיר דרג ב' של החיזבאללה , ולא רק אחרי תנועותיהם של המפקדים והאישים הבכירים ביותר של הארגון

אתמול ,יום שבת, בשעות הצהרים, הותקפה מכונית של החיזבאללה בשטח סוריה ליד מעבר הגבול עם לבנון .

כל אמצעי התקשורת בלבנון ניסו "להיכנס" לראש של ישראל בניסיון להבין מה היה המסר הישראלי בתקיפה זאת ומדוע היא איפשרה לנוסעי המכונית להימלט על נפשם בשלום לפני שהמכונית הושמדה?

להלן רק גרסה אחת, מיני רבות, של ניסיון ההסבר לפעולה הישראלית.

ביירות – גורמים ביטחוניים בלבנון מעריכים כי ארבעה קצינים מכוחות החיזבאללה שרדו אתמול (שישי) מתקפת מל"ט ישראלית.

מקורות אלה, המתבססים על מידע מהגיע אליהם מתוך שרות החיזבאללה, הצהירו כי הפיגוע במכונית ה-"ג'יפ צ'ירוקי" התרחש בשטח סורי באזור לא הרחק ממעבר הגבול הסורי-לבנוני ב- "ג'דידת יבוס".

הוא חשף כי ארבעת הקצינים היו בדרכם חזרה ללבנון מסוריה כשמזל"ט ישראלי ירה טיל לעבר מכוניתם. עם זאת, הטיל החמיץ את מטרתו, וזה איפשר להם למלט את עצמם מהרכב רגע לפני שנפגע מטיל שני שנורה על ידי הכטב"מ.

גורם המקורב לחיזבאללה אמר ל- סוכנות הידיעות הצרפתית כי המל"ט הישראלי תקף מכונית השייכת לחיזבאללה בצד הסורי של הגבול עם לבנון, מבלי לגרום לנפגעים.

הגורם ,שעדיף לא להזדהות בשם מכיוון שהוא אינו מוסמך לדבר עם התקשורת, אמר כי "מטוס ללא טייס ישראלי ירה טיל ליד מכונית שהובילה אנשי חיזבאללה."

"ואחרי שנוסעיה יצאו מהמכונית, היא הותקפה בשנית", אמר ואישר כי לא היו נפגעים.

גורמים ביטחוניים לבנונים אלה תיארו את ההתקפה הישראלית כהתפתחות מסוכנת, והתייחסו למסר ישראלי בו נאמר כי " ישראל מקיימת מעקב צמוד אחר תנועותיהם של מפקדים בכירים מהדרג השני של החיזבאללה ולא רק על תנועותיהם של אנשי הפיקוד העליון , הבכירים ביותר,הידועים לו".

הגורמים הלבנוניים מציינים כי ההתקפה חושפת מצב של שימוש לרעה בגבול לבנון-סוריה, מכיוון שהיא מאשרת כי הצעדים הרפואיים שנקטו הלבנונים ושמטרתם למנוע את העברת מגפת הקורונה לשטח לבנון מסוריה אינם כוללים את פעילי חיזבאללה הפועלים בשטח סוריה לצד גורמים איראניים.

גורם לבנוני אמר כי ישראל, המפקחת על אדמות לבנון וסוריה באמצעות מטוסי ריגול, הטסים מסביב לשעון, מוכנה ללכת רחוק כדי לשים סוף לנוכחות האיראנית בסוריה, נוכחות המהווה את עמוד השדרה של חיזבאללה, במיוחד באזורים הסמוכים לגבול לבנון ובסביבת דמשק ודרומה עד למחוז דרעא וסביבתה.

איש ביטחון של חיזבאללה, מוחמד עלי יונוס, נרצח בשבוע שעבר בדרום לבנון בנסיבות מסתוריות, במהלך שנחשב כאינדיקציה לכך שישראל רודפת ישירות או באמצעות סוכנים הפועלים כרגע בלבנון ובסוריה.

הלבנונים היו עדים ,בשלושת הימים האחרונים , לטיסות אינטנסיביות של מטוסי הריגול הישראלים ביום ובלילה בשמי ארצם.

פוליטיקאים לבנונים ראו טיסה זו כעדות לדאגה ישראלית רבה מפעילות מסוימת של חיזבאללה, הפועלת לגיבוש נוכחותה באזור הגולן הסורי שאינו תחת הכיבוש הישראלי.

המסרים  של הצבא הישראלי שהופצו לפני ארבעה ימים, באמצעות ערוץ טלוויזיה, הראו קלטת המציגה מפקד שדה של החיזבאללה וקצינים סורים בכירים בסיור לא הרחק מקו הפסקת האש בגולן.

 

כתיבת תגובה