המלצת בכירים בארה"ב:לא ללבוש מסכות פנים כי היא מגדילה הסיכון להידבקות

מבולבלים?

בעוד במדינות רבות ובישראל חלה החובה בחבישת מסיכה על הפנים, גורמים רשמיים בארה"ב ובהם מומחה ומנתח בעל שם עולמי- ג'רום אדמס,וסגן הנשיא מייק פנס מפצירים באנשים שלא לקנות וללבוש מסכות כדי להגן על עצמם מפני וירוס הקורונה.

סגן נשיא ארה'ב מייק פנס במסיבת עיתונאים ביום שבת- "הבוקר דיברנו רבות על ציוד רפואי נוסף. הרשו נא לנו להיות מאוד ברורים, ואני בטוח שהרופאים שנמצאים כאן ליידי מסכימים איתי גם בדבר הזה ,האמריקני הממוצע הבריא לא צריך לצאת לקנות מסכה המנעו מכך אין צורך."

בראיון לפוקס ניוז ביום שני, אמר דוקטור אדאמס שלבוש מסכות פנים למעשה מגדיל את הסיכון של אדם להידבק בווירוס הקורונה.

אדמס עומד על כך כי "אתה יכול להגדיל את הסיכון שלך להידבק על ידי חבישת מסכה אם אינך משתייך לצוות שירותי בריאות. אנשים שלא יודעים ללבוש אותם כמו שצריך נוטים לגעת בפנים שלהם הרבה יותר מאשר אין עליהם מסכה, ולמעשה יכולים להגדיל את סיכון התפשטות נגיף הקורונה,הפסיקו לחבוש מסכות אתם מסכנים את עצמכם ואת הסובבים אתכם".

עד לפניי כשבועיים,פרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר של כללית וחבר בצוות להיערכות למגיפות של משרד הבריאות סבר אותו דבר לרבות ארגון הבריאות העולמי שטענו כי חבישת מסכה לאנשים שאינם מגלים סימפטומים לקורונה מסכנים את עצמם בחבישת מסכת פנים.

ארגון הבריאות העולמי מצטרף לדעה כי אין צורך בחבישת מסכת פנים לאנשים בריאים ,לא זו בלבד,בשבוע שעבר הארגון העלה מידע מדויק על COVID-19. באחד משני סרטונים שפורסמו, בו הוא מסביר ומדגיש, שרוב האנשים לא צריכים ללבוש מסכות פנים, הוראות אלו טובות לאנשים מסויימים.

קרדיט: מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה