פשעי סייבר שבוצעו ע"י טרוריסטים שיעים נגד יהודים וערבים סונים

במהלך המלחמה העיראקית נגד קבוצת הטרור של דאעש, ביקשו חברות מדיה חברתית סיוע במעקב אחר חשבונותיהם של אותם טרוריסטים ומחיקת הפוסטים שהעלו לסייבר.

כנופיית טרור סקטוריאלית ניצלה את הנושא הזה בכדי לשלוט בקטע הערבי בתוך פלטפורמות המדיה החברתית כדי לפתוח בקמפיינים נגד יהודים וערבים סונים.

כנופיות סייבר טרוריסטיות אלו מחקו פוסטים של דאעש אך השאירו פרסומי הסתה נגד יהודים וערבים. כמו כן הם מחקו כל תוכן שמבקר את המשטר האיראני בתואנה שמדובר בשיח של עוינות וכיתתיות.

חשבונותיהם של כנופיות טרור שיעיות, כמו החות'ים והחיזבאללה, לא נמחקו.

הם השאירו את התכנים המקדמים טקסים קשים המזדהים  עם טרור והסתה להפצת וירוס הקורונה.

הפצת עוינות כלפי יהודים וערבים

חבורת הטרור הסקטוריאלית הזאת שכרה חברות צד שלישי והשתילה מספר עורכי דין הנאמנים למשטר האיראני ולארגון האחים המוסלמים הפושעים.

הכנופיות הללו פתחו גם בקמפיינים נגד מדינות ערב בנושאים של זכויות אדם.

כל פוסט שעלה ועסק בתקיפת המחבל קאסם סולימאני נמחק תוך השארת חשבונות שעודדו לקרוא  את נאומיו.

הם תמיד מנסים לקשר מדינות סוניות רק לטרור ורואים בכת השיעית קורבן כדי לחסום את פעילות מיליציות הטרור השיעיות שלהם.

הם ביצעו התקפת סייבר שסגרה 90% מדפי הפייסבוק של בעלי השפעה  בעיראק שהתבטאו נגד הטרור. זו מתקפה הרת אסון נגד חופש הביטוי ופרק חדש של תמיכה באיסלאמיסטים טרוריסטיים ובקיצוניות.

בנוסף הם עודדו כנופיות סקטוריאליות באירופה ובאמריקה להתעמת עם ממשלותיהם ולפעול להחלשת ביטחונן הלאומי.

כנופיות אלה התגנבו לקטע הערבי במדיה החברתית, עיוותו את התרגום והעמידו לרשות כנופיות פרו-איראניות קודי פריצה כדי שיוכלו לחדור פנימה לרשתות ולתקוף את מדינות המערב.

כל זה לעיל נעשה בחסות רעיון המאבק נגד דאעש וניצול המצב לטובת ביסוס המוניטין של המיליציות שלהם נגד כתות אחרות ודתות אחרות תוך גילויי אנטישמיות בציבור.

הממשל האמריקני וחטיבות הלוחמה בטרור במדינות הנוגעות בדבר חייבים לנקוט בפעולה.

ד״ר לב טופור –  מומחה לחקר הסייבר,משפט ומדיניות באתר נציב.נט מעיר כי אחת הבעיות ברשתות החברתיות זה התהליך שאותו עושה ה״ממתן״ (Moderator ) והפיקוח על התוכן עצמו באופן כללי. בנוסף, ישנה בעיה של גאוגרפית של שיפוט – למשל השאלה מי אחראי על פייסבוק ברוסיה, גרמניה, מצרים, ארה״ב? הרי לא החברה עצמה, לה אין שום סמכות באותן המדינות. הן אלו שקובעות את הכללים והחוקים והרשתות החברתיות פועלות לפי זה. הבעיה כאן היא במדינות אשר האוכלוסייה בהן עוינת לישראל/מערב באופן כללי תפעיל ממתנים ותהליך פיקוח לפי שיקול דעתן. התהליך המסובך, המסורבל והלא-מפותח מספיק של הפיקוח והמודרציה אצל כל הרשתות החברתיות פועל כחרב פיפיות.
גורמים עוינים עושים שם כרצונם בטענות שונות של מלחמה על הנרטיב.

דוגמה מוקצנת- תאורטית אם סוריה מגדירה חוקית את ארה״ב כישות טרור, היא יכולה להפיץ ברשת הפייסבוק בתחום השיפוט שלה דברים נגד ארה״ב. כל זה כמובן ייחסם במקומות אחרים בעולם או יוגבל וכו׳.

jpeg

כתיבת תגובה