מחוז קונייטרה-היעד הבא של צבא סוריה? כנראה שלא כרגע.

אחרי הכרעת כוחות המורדים בשכונות המזרחיות של בירת צפון סוריה-חאלב היתה התרוממות רוח בצבא סוריה ובעלי בריתה השיעים -הנה התהפך הגלגל ועתה ואילך יצעדו מניצחון לניצחון….

לא משנה שהניצחון הסורי-חיזבאללה בחאלב היה עקב בגידה רבתית של טורקיה בבעלות בריתה המורדים ,עקב הפסקת אספקת הנשק והוראה חד משמעית לכוחות שמממומנים על ידיה לנטוש את קווי הלחימה בעיר ולצאת מהאזור.

מיד אחרי התפנות המורדים מחאלב לאידליב היו הערכות,בקרב מומחים צבאיים כי צבא סוריה ינסה לנצל הצלחה ולנוע לחזיתות לחימה דחופות לא פחות כדי לטפל בהן.

היו שאמרו שהכוחות בדרך לאידליב, והיו שאמרו שהכוחות בדרך למחוז קונייטרה כדי לדחוק את המורדים מכל מהמחוז ומכל דרום סוריה.

הניצחון של צבא סוריה באזור חאן אלשייח ,ואילוץ כוחות המורדים שם להתפנות לאידליב,הביאה מומחים להעריך כי ה"קלף המנצח" בחזית חאן אלשייח , חטיבה 42 שריון ,מדיוויזייה 4 האיכותית,שהכריעה את המערכה במקום , תתחיל לנוע לעבר עומק מחוז קונייטרה ותאלץ את כוחות המורדים באזור להתפנות גם משם.

אלא ש-2 אירועים ,בעלי השפעה אסטרטגית על המצב בסוריה, אילצו את המטכ"ל הסורי לשנות עדיפויות ולהשתמש בחטיבה 42 במשימת "כיבוי שריפות" חשובה לא פחות.

האירוע הראשון היה חתימת הסכם הפסקת אש בכל רחבי סוריה בין סוריה וטורקיה שעצר באחת את תנופת ההצלחות בשדה הקרב של צבא סוריה ברחבי המדינה.

האירוע השני היה החלטת משטר אסד, בתמיכה רוסית-אירנית, לנסות ולהחזיר את השליטה,בכוח הזרוע, על מקורות המים המרכזיים של דמשק רבתית,הנמצאים בואדי ברדא והמספק כ-70 אחוז מאספקת המים ל-6 מיליון תושבים החיים בכברת ארץ זאת.

ההחלטה הייתה שיש לכבוש את מקורות המים בכל מחיר אחרת קשה להסביר את הפגיעה האנושה של מטוסי חיל האוויר הסורי במקורות נביעת המעיינות המספקות את המים .

למרות תקיפות חוזרות ונשנות של חטיבת העילית 104   מדיוויזיית משמר הרפובליקה בסורית  בסיוע כוחות העילית של החיזבאללה משימתם עלתה בתוהו ועד עכשיו , למעלה משבועיים מאז החלו הקרבות על המקום, עדיין מתבצרים באזור כוחות המורדים ו-6 מיליון מתושבי אזור דמשק נאנקים מחוסר אספקת מים סדירה.

היות והימים עוברים , ופסגת השלום בקזחסטן הולכת ומתקרבת, רוסיה הגבילה את חופש הפעולה הסורי, ונתנה לו רק ארכה קצרה נוספת לכבוש את המקום או לוותר ולהתפשר עם המורדים.

בהבינם את מגבלות הזמן והמקום הוחלט בפיקוד העליון הסורי להטיל את חטיבת השריון 42 למערכה והעבירו אותה מאזור חאן אלשייח – מחוז קונייטרה לאזור ואדי ברדא .

מה זה אומר ? שהאופנסיבה במחוז קונייטרה נדחית כרגע עד הודעה חדשה . בלי חטיבה זאת בסד"כ התוקף אין סיכוי שהכוחות באזור העיירות אלבעת'-חאן ארנבה-בית ג'אן לא יתחילו כל פעולה צבאית משמעותית במחוז. 

כתיבת תגובה