"בדיחה מרה" – איראן לועגת לסין על דיווחיה בנושא הקורונה

מדינה שלקחה את "השקר" הכי רחוק שיכול להיות בתולדות העולם , החליטה להתעמת אולי עם, הידידה האחרונה שלה עלי אדמות,סין , ומתעמתת ראש בראש עם נתוני המגפה הרשמיים שסין מפרסמת .

למעשה איראן נכנסה למלחמת מילים עם סין. ככה זה כששתי מדינות רואות בשקר אמצעי להשגת מטרות פוליטיות .

מלחמת המילים  הייתה בין דובר משרד הבריאות של איראן, ד"ר ג'הנפור, לשגריר סין באיראן אמב צ'אנג הואה, לאחר שהראשון כינה את המספרים של נדבקי הקורונה  שסין מפרסמת  כ-"בדיחה מרה ", והוסיף " אתה חייב לחשוב פעמיים כאשר סין אומרת שהיא הצליחה להשתלט  על המחלה בתוך חודשיים. "

השגריר צ'אנג הואה ענה ש- " מוטב שד"ר ג'הנפור יקרא בעיון את המספרים שסין מפרסמת לפני שהוא מסיק מסקנות " ואחר אמר בשפה הפרסית שהוא מיעץ לדובר משרד הבריאות האיראני לכבד את המספרים שסין מפרסמת ואת המאמצים  הגדולים שהעם הסיני השקיע במלחמה נגד הווירוס. ג'הנפור ענה כי איראן בוטחת יותר במומחי הרפואה שלה (לאמור – שסין מבלפת במספרי נפגעיה במגפה).

בהמשך חילופי הדברים הדובר האיראני הביע את הערכתו לסין על תמיכתה הרפואית באיראן וצייץ שהאיראנים לעולם לא ישכחו מדינות וממשלות שעמדו לצדן במגפה עולמית זו.

אבל זה לא היה סוף הסאגה ,חבר בוועדת המחלות הזיהומיות של משרד הבריאות – מינוו מוהרז הטיל גם הוא ספק בסטטיסטיקה והדיווחים של סין על נגיף הקורונה. מוהרז אומר שאו שוירוס הקורונה עבר מוטציה גנטית או שסין לא אמרה את האמת על נפגעי מחלת COVID-19 בארצה.

ד"ר מוהרז ,הידוע כאדם מהימן, אמר כי "איננו יכולים לסמוך על הסטטיסטיקה של סין לגבי מגפת ה-COVID-19 (הקורונה) ולא לקבל את העובדה שהמחלה התפשטה  רק בעיר ווהאן. נראה שהנגיף מסוכן ומידבק יותר ממה שדיווחה סין ".

כידוע איראן עוברת תקופה קשה ביותר כרגע כאשר מגפת הקורונה התפרצה והתפשטה במהירות רבה בכל רחבי המדינה והשלטונות חסרי אונים כי אין בידם ציוד רפואי להלחם במחלה . לטענת איראן המחסור בציוד נובע מהסנקציות האמריקאיות הקשות שהוטלו עליה מה שגורם לאלפי מתים בגלל חוסר יכולתה לתת להם טיפול רפואי תומך.

 

כתיבת תגובה