הגעת תרופה לקורונה מיפן

הודות לפעילות השגרירות הישראלית ביפן, ישראל תהיה בין המדינות הראשונות לקבל תרופה ניסיונית לקורונה.

נחתה מיפן: התרופה שנמצאה יעילה לקורונה - תנוסה על חולים

ישראל היא בין המדינות הראשונות שקיבלו את התרופה עבור ניסוי קליני, בתי החולים הדסה ואיכילוב יובילו את הטיפול הישראלי

בימים האחרונים הגיע לישראל משלוח ראשון של התרופה אביגן, אשר נבחנת כמענה יעיל לטיפול במחלת הקורונה בשלביה הראשונים כמקצרת את זמן המחלה ומונעת התדרדרות למצבים קשים. המשלוח הגיע לארץ בעקבות שיתוף פעולה של שגרירות ישראל ביפן, משרד החוץ, משרד הבריאות, חמ"ל הרכש והמרכזים הרפואיים הדסה ואיכילוב אשר גם יובילו את הניסוי הישראלי בתרופה.
בשבועות האחרונים פעלה שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, בשיתוף פרופ' רן ניר-פז, מומחה במניעת מחלות זיהומיות מבית החולים הדסה, וד"ר אסתי סייג, סמנכ"ל מערכות מידע ותפעול באיכילוב, מול גורמי ממשלה יפנים ומול חברת פוג'יפילם על מנת לקבל הספקה של אביגן לשימוש בישראל. בזכות הפעילות המדינית והקשרים שנוצרו עם ראשי פוג'יפילם, ישראל הפכה לאחת המדינות הראשונות בעולם לקבל לידיה את התרופה שעשרות מדינות מתעניינות בה.
בשבוע שעבר הגיע לארץ המשלוח הראשון ועבר אישור של משרד הבריאות שיאפשר תחילת ניסוי הרב מרכזי בישראל שיכלול כ-80 חולים והמרכזים הרפואיים הדסה, איכילוב, סורוקה ופורייה ושילוב עם חוקרים מהאוני' העברית.
וועדת הלסינקי להיתרים לניסויים קליניים בבני אדם התכנסה היום בהדסה על מנת לבחון מספר הצעות לניסויים מבטיחים בטיפול בחולי קורונה ואישרה עקרונית את התחלת הטיפול בתרופה אביגן מיפן. על פי התכנון, לאחר האישור המלא של הועדות המקומיות ושל משרד הבריאות יתחיל הטיפול כבר בשבועות/ ימים הקרובים.
שר החוץ ישראל כ"ץ: "אני מברך את עבודת השגרירות הישראלית בטוקיו בשיתוף עם משרד הבריאות, פרופ' ניר-פז וד״ר סייג ואת הסיוע של חמ"ל הרכש על הצלחתם בהבאת המחקר פורץ הדרך הזה לארץ. בתקופה מאתגרת זו משרד החוץ נמצא בחזית המאבק בקורונה ומוביל, ביחד עם גורמי ממשלה נוספים, את מאמצי מדינת ישראל למצוא ציוד רפואי נחוץ, ופתרונות רפואיים לנגיף".

תרופה ניסיונית לקורונה הגיעה לישראל

השגרירה יפה בן ארי: ״אני מודה לממשלת יפן ובמיוחד לתאגיד פוג'יפילם על הכרתו בחשיבות שתוף הפעולה עם המחקר הרפואי הישראלי וההערכה היפנית לרמה הגבוהה של הצעת המחקר של פרופ׳ רן ניר-פז. אנחנו ממשיכים לטפל באספקה נוספת של התרופה במטרה לסייע לישראל לעצור את הידרדרות מחלת הקורונה בקרב הרבה יותר חולים ״.

פרופ' רן ניר פז מהדסה, מי שאף פעל ביפן בליווי הישראלים שהורדו מן הספינה כשהם חולים והטיפול בהם בבתי החולים הצבאיים במקומיים, מסביר כי התרופה שפותחה במקור כטיפול לשפעת פנדמית אמורה לקצר את משך התחלואה והפרשת הנגיף בחולים מאושפזים של COVID19, כפי שהראו מספר מחקרים ראשונים בתרופה זו שפורסמו בסין. "התרופה גם נמצאת במסגרת ההנחיות לטיפול כאחת מתרופות הקו הראשון ביפן כעת. המטרה של המחקר הישראלי לבחון האם אכן התרופה יעילה בהתוויה זו".
ד"ר אסתי סייג, איכילוב: "בתוך המגוון הרחב של תרופות, אותן אנו מנסים לטיפול בחולי הקורונה, חלקן אמפירית, בולטת התרופה אביגן, שמסתמנת כמבטיחה, מבחינת פוטנציאל הטיפול בשלבים הראשונים של המחלה ומניעת הידרדרות. בכך היא עשויה לתרום להשטחת העקומה ולשיפור היכולת להתמודד עם היקפי התחלואה שאנו חווים בארץ. אני רוצה מאד להודות לשגרירת ישראל ביפן, הגב' יפה בן ארי, שעשתה לילות כימים מולנו, להבטחת המבצע המיוחד והחשוב הזה!

תרופה יפנית אנטי-ויראלית יעילה לטיפול בחולים בקורונה, כך טוען גורם ...

קרדיט:דובר משרד החוץ

כתיבת תגובה