העלאת המורל בימי קורונה: איראן מכריזה על בנית משחתת וצוללת חדשות

קורונה מאיימת על חייהם של האיראנים … והמשטר מודיע, על בניית צוללת ומשחתת חדשות.

הצוללת האיראנית החדשה לא תפעל בכוח גרעיני.
למרות שאיראן סובלת ממשבר בגלל התפשטות נגיף הקורונה , היא עדיין מבצעת את תכניות החימוש שלה, לאחר שהודיעו על תכניתם להתחיל בבניית צוללת ומשחתת חדשות.

אמיר רסטגארי, ראש התעשייה הצבאית הימית במשרד ההגנה האיראני אמר בראיון לתקשורת המקומית, כי העבודה על פרויקטים של בניית ספינות מלחמה עבור חיל הים האיראני תימשך, כך עולה מכתבה שפרסם אתר "פורבס".

מבחינת משבר הקורונה באיראן, היא גבתה את חייהם של קרוב ל -3,500 בני אדם, על פי נתונים רשמיים, בעוד שמספר הנדבקים הוא למעלה מ- 55 אלף איש. הדו"חות הבלתי רשמיים מעריכים כי מדובר בפי 10 נפגעים מהמפורסם.

בכתבה נאמר  כי הצוללת הענקית, תחליף את הצוללת "פאטיה" הקלה למחצה ותהיה במשקל של יותר מ -500 טון. 3 הצוללות הרוסיות שיש לטהרן  הינן במשקל של כ- 2000 טון.

לאיראן יש גם סוג של צוללת קטנה משלה, אותה היא מכנה "Ghadeer" והייתה מהצוללות הראשונות שיוצרו כולם באיראן, אך היא דומה מאוד לצוללות של צפון קוריאה, שעל פי ההערכה הטביעה אונית מלחמה של דרום קוריאה בשנת 2010.

הצוללת החדשה תישא מערכות נשק כבד, תוצרת בית, וטורפדו נגד ספינות, אך היא לא תהיה מסוגלת לשאת טורפדו, שנע במהירות גבוהה.

רסטגארי הכחיש כי הצוללת החדשה מונעת גרעין, אך אמר כי יש להם את היכולת להסב אותה להנעה גרעינית, אך היא תפעל עם סולר וסוללות חשמל.

ספינת המלחמה הנוספת, שעליה עובדים הצוותים באיראן  היא משחתת , שמשקלה 6000 טונות, אשר ככל הנראה תכלול שלושה מבנים שונים, מה שאומר שהיא תהיה ענקית, והיא תדמה מקרוב לספינת הלחימה האמריקאית "LCS". או המשחתת "בורק" האמריקאית.

המשחתת תישא מכ"מים מתקדמים, מסוק ומשגרי טילי קרקע-אוויר.

איראן בנתה בעבר משחתות קטנות שמשקלם כ -2,000 טון, אך הן חסרות מערכות הגנה אווירית, מה שאומר שנוכחותם לעתים אינה יעילה.

לאיראן יש היסטוריה ארוכה של דיבורים על תכניות שאפתניות שמסתיימות ללא תוצאות בשטח, שכן הכתבה ב-"פורבס" מצביעה על כך, שמטרת ההכרזה על תכניות אלה היא אולי לצורכי דעת הקהל בתוך איראן ולהפגין בכך את יכולתה להיות עצמאית, ללא תלות במדינות אחרות .

בינתיים איראן הפכה למוקד המגיפה החדשה של נגיף הקורונה. המדינה רשמה אלפי מקרי מוות בגלל התפשטות הנגיף וחוסר יכולתם של הרשויות להתמודד עם המגיפה, שהרגיזה את האזרחים שהביעו ביקורת על חוסר המעש של הממשלה,ולכן באו הכרזות אלה שנועדו בעיקר לדעת הקהל באיראן.

الغواصة الإيرانية الجديدة لن تعمل بالطاقة النووية

קרדיט:עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה