מבזקי חדשות ליום 2-4-2020 . מתעדכן

*- אחרית הימים,רגע היסטורי בסין, חוק האוסר לאכול בעליי חיים ,החקיקה הועברה אתמול על ידי מחוקקים בשנג'ן, עיר המונה כ -13 מיליון איש, ותיכנס לתוקף ב -1 במאי, על פי הודעת הממשלה .

*- שגרירות ארה"ב שלחה היום בדואר אלקטרוני לכל האזרחים הנמצאים בבגדד הוראות כיצד להזמין טיסות שיוצאות השבוע מעיראק לארה'ב. "אם טרם יצרת קשר עם שגרירות ארה"ב בנוגע לזמינות טיסה, מלא את הטופס" בקישור שלהלן:….."

*- ברחובות העיר דמשק אנשים מתים מקורונה, לאחר שהמגיפה התפשטה ללא שליטה בשכונות טיאביה וסייאדה זיינב.

*- המתיחות במשולש איראן – עיראק – ארה"ב נמשכת.

טראמפ מאיים בציוץ: " על בסיס מידע והערכה, איראן או הפרוקסי שלה מתכננים מתקפה חטופה נגד כוחות אמריקאים או נכסים אמריקאים בעיראק. אם זה יקרה, איראן תשלם מחיר גבוה במיוחד" .

הערה: ציוץ דומה  מגורם אמריקאי בכיר היה ב- 23.12.2019 ,ימים ספורים לפני חיסולו של סולימאני.

*- סקוט ריטר- קצין מודיעין של חיל הנחתים האמריקני(לשעבר) הוא שירת בברית המועצות כפקח ביישום חוזה ה INF, בצוותו של גנרל שוורצקוף במלחמת המפרץ, ובשנים 1991-1998 כיהן כפקח נשק של האו"ם בעיראק.

"מהמהלכים הצבאיים האחרונים באזור אי אפשר להסיק אחרת מאשר ארה"ב מתכוננת לפעולה גדולה כלשהי בעיראק.
עימות בין ארה"ב לבין ה- PMF העיראקי יכניס את איראן למערכה ויהפוך למרחץ דמים עבור כל המעורבים. אני מקוה שבבית הלבן לקחו זאת בחשבון "

הערה: זה אותו סקוט ריטר, ששירת ביחידת פקחי הנשק של האו"ם בעיראק, וה-FBI פתח נגדו בחקירה לפני כ 20 שנה , בחשד שריגל לטובת ישראל.

*- חברה אמריקאית מכריזה על פשיטת רגל

חברת Whiting Petroleum Corporation, חברה המפיקה נפט מפצלים, מכריזה על פשיטת רגל בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט והגז. כתוצאה ממלחמת המחירים בין סעודיה-לרוסיה ומשבר הקורונה בעולם,כך על פי הצהרת החברה בבקשה ובטיעונים להתפרקותה.

*- ארגון זכויות אדם באיראן (IHR) – הרפובליקה האיסלאמית של איראן ביצעה לפחות 280 עונשי מוות בשנת 2019, מתוכם ארבעה נערים מתחת לגיל 18.

*- בסוריה נהרגו החודש (מרץ) 103 אזרחים . מניין ההרוגים החודשי הנמוך ביותר מאז תחילת המלחמה בשנת 2011.

מסך מקרי המוות, כ -51 אזרחים נהרגו בהפגזות ובתקיפות חיל אוויר על ידי רוסיה והמשטר הסורי, כך מסר המצפה הסורי לזכויות אדם.(בריטניה).

*- יותר מ 4 מליון תושבים בלבנון מתחת לקו העוני.

*- חיל הים האמריקאי מתנגד לפינוי הספינה הנגועה ב- COVID-19, למרות תחנונו הנואש של הקברניט: 'מלחים לא צריכים למות'.

*- מספר החולים האסימפטומטיים שהרשויות בסין מפרסמות מסווג ואינו נכון הוא אינו נכלל בנתונים הרשמיים. כך מפרסם העיתון "דרום צ'יינה מורנינג פוסט",העיתון מציג מסמכים רשמיים שלא פורסמו והוצגו על ידיי הממשלה, מדובר ביותר מ- 40,000 חולים אסימפטומטים.

*- מחיר חבית נפט ברוסיה ירד לשפל כל הזמנים .(13 דולר)

*- משרד החוץ האיראני מזהיר : "פעולות אמריקאיות חסרות אחריות צפויות בעיראק אשר יובילו את האזור כולו להסלמה מסוכנת ויגרמו לקטסטרופה הרסנית לאזרחיי עיראק." *אזהרה זו מופיעה בעמוד השער של מספר עיתונים נפוצים באיראן.

*- עיראק: דווח כי אחד ממנהיגי המיליציה של אל-חשד א-שעבי נפגע מטילים אמריקאים.

*- נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הזהיר את הציבור בארצו מפני שבועיים קשים במאבק נגד נגיף הקורונה, וקרא להקפיד על כללי הריחוק החברתי. "זה הכרחי שהעם האמריקני ימלא אחר ההנחיות ב-30 הימים הקרובים. זה עניין של חיים ומוות", הוסיף טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן.

*- טראמפ: השבועיים הבאים יהיו קשים מאוד מאוד.

*- כוח קודס : אנו מזהים מהלך צבאי אמריקני רחב שהחל להראות את אותותיו באזור התגובה האיראנית תהיה קשה על כל תקיפה אמריקאית באזור.

 

 

כתיבת תגובה