איראן נאבקת קשות במכת הארבה ודורשת מסעודיה לתרום יותר למאבק

פעם ראשונה שמדינה קיבלה 2 מ- 10 המכות בבת אחת ,אפילו לפרעה זה לא קרה.
הרשויות האיראניות אומרות, כי סעודיה צריכה לעשות יותר, בכדי לסייע במלחמה במכת ארבה, העלולה לאיים על יבולים וביטחון אבטחת המזון, באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה.

ראש הארגון להגנת הצומח של איראן, אמר ביום ראשון, כי מדינות המפרץ יכולות לעזור לאיראן , בכדי להיערך טוב יותר ללחימה בארבה, השנה שעלולה להשפיע על אלפי דונם של אדמות חקלאיות נוספות במדינות אלה.

מוחמד רזא דרגהי אמר, כי על ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO), להזהיר מדינות החברות בנציבות, לפיקוח על הארבה המדברי באזור המרכז, (CRC) כי עליהן לעשות יותר, כדי להילחם במגיפה.

דאגהי אמר, כי המדינות לחופי ים סוף, ובמיוחד סעודיה, היו צפויות לעדכן באופן קבוע את המידע שאצלן, על מפות ה- FAO המקווננות, כדי לעזור למדינות אחרות, להילחם טוב יותר בארבה.

לדבריו, איראן נלחמת כיום בארבה, שהתפרש על כ-45,000 דונם של אדמה בשש מחוזות ברחבי דרום המדינה.

נחילי ארבה הגיעו לאזורים בדרום איראן, מאזור המדבר בסעודיה, בסמוך לגבול תימן-עומאן, לאחר גשמים עזים בשנת 2018, שגרמו לגידול של ארבה באזור.

שר החקלאות המטפל בנושא באיראן עבאס קשבארץ, אמר מוקדם יותר השבוע, כי המדינה הצליחה במאבקה נגד הארבה בשנה שעברה, והוסיף כי לא נפגע אפילו דונם אחד, מתוך 700,000 דונם שיכולים היו להיפגע מנחילי הארבה.

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר אתמול (ראשון), כי ממשלתו מבטיחה שיהיו מספיק כספים זמינים ללחימה בארבה במחוזות, המהוות את מרכז גידולי החקלאות העיקרי מדרום לאיראן.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה