חיזבאללה: המאבק נגד הקורונה קשה אפילו יותר מאשר המלחמה נגד ישראל

חסן נאסרללה נשא כבר נאום שני שבמרכזו מגפת הקורונה. בכל הקשור אליו, נושא זה נראה  חשוב במיוחד, מה גם שמשרד הבריאות נמצא בידי חיזבאללה.

נסראללה אמר כי המאבק נגד נגיף הקורונה קשה אפילו יותר ממלחמת 2006 נגד ישראל. הוא גם מתח ביקורת חריפה על מערכת הבנקאות והיזמים, והפציר בהם להשתמש במשאבים הכספיים שברשותם  כדי לסייע ללבנון ולמערכת הבריאות שלה בתקופות קשות.

לדבריו המערכה המרכזית של החיזבאללה כיום הוא נגד הקורונה וכי "אנחנו ננצח במלחמה נגדו".

רבים מאשימים את חיזבאללה בגרימת המגיפה בלבנון בגלל שיתוף הפעולה ההדוק של הארגון עם משמרות המהפכה האיראנים . מוקדם יותר דווח כי בין אלו שהחדירו את הנגיף ללבנון היו גם חברי המשלחת האיראנית הבכירה שביקרה במדינת הארזים באמצע פברואר.

לפני כשבועיים דווח בתקשורת הלבנונית כי נאסראללה עצמו נדבק בנגיף הקורונה. נטען עוד  כי הוא אינו יכול לתפקד כרגיל. חיזבאללה לא הגיב על הדיווחים הללו.

יש לציין כי החיזבאללה מפעיל את עצמתו הכוחנית בצורה בוטה ומאפשר לחולי קורונה איראנים להגיע ולקבל טיפולים בלבנון לא רק על חשבון העם הלבנוני אלא גם הם מהווים מרכז הפצת הווירוס באופן בלתי נשלט כי אין מצב לברר עם מי הם נפגשו ובאיזה מקומות הם ביקרו.

במקביל, נשיא הרפובליקה האסלאמית של איראן, חסן רוחאני, נאם בישיבת הממשלה בה הוא שיבח הן את מעשי הרשויות והן את תודעתם של האזרחים האיראניים וציין כי מדובר בהישג אמתי של המדינה.

"המאבק בנגיף הביא לא רק סבל. נוצרה אחדות לאומית, שעלינו לשמור עליה. מצאנו מקור כוח רב עצמה שיביא יתרונות רבים לכולם ", אמר הנשיא.
הוא גם קרא לחשוב על השפעת סגר קשה יותר על החברה האיראנית. "בריאות חשובה לנו, אבל כלכלה חשובה לנו לא פחות,וגם אמון הציבור חשוב. ועכשיו זה לא הזמן להתפצל למחנות ולחפש אוהדים. עלינו לשכוח את העימותים הפוליטיים " הוסיף.

רוחאני ציין כי הוא מבחין שיש כבר שיפור במצב, אך אמר כי הדרך לצאת מהמשבר תהיה הדרגתית. הוא ציין כי המצב באיראן טוב בהרבה מאשר במדינות מערביות רבות.

 

lvl220200313100643354

כתיבת תגובה