מבזקי חדשות ליום 27-3-2020 . מתעדכן

*- תא"ל סוהיל אל-חסן , מפקד כוח אלנימר (חטיבה 25 מגייס 3 ) הועבר להסגר לפני זמן קצר לאחר שהופיעו בו סימנים לנגיף הקורונה.

*- זוכרים את 5 המלחים שנדבקו בקורונה על סיפון נושאת המטוסים רוזוולט ? אז שר ההגנה האמריקאי הורה לאניה לשוט לגואם שם היא תהיה בהסגר כנדרש. וכך יצאה לה נושאת מטוסים מהסבב באוקיינוס השקט .

*-  ארגון הבריאות העולמי (WHO) : אנו מתחילים לראות "סימנים מעודדים" באיטליה, שיש לה את המספר הגבוה ביותר של נדבקים ומתים , יותר מסין ורוב מקרי המוות בעולם. המדינה דיווחה על שיעור זיהומים נמוך יותר היום חמישי.

*- ארה"ב : מ-280 אלף מבקשי עבודה רק לפני חודש לכ-4 מיליון כיום. וזה רק ההתחלה .

*- מה-30 לחודש יוטל עוצר מלא על העיר מוסקבה משעה 8 בערב עד שעה 5 לפנות בוקר.

*- העיר אלבוכמאל במזרח סוריה הנתונה לשליטה איראנית מלאה – מוכת קורונה . כ-212 מקרים התגלו בעיר. מוקד מגפה גם בעיר אירביד בירדן. העיר ננעלה . תחת מצור.

*- הטימטום הסורי בתפארתו- בלילה יש עוצר מלא בכל רחבי סוריה וביום תורי ענק ליד המאפיות לקניית לחם.

*- היום בצהרים נכנסה שיירה צבאית איראנית משטח עירק לשטח סוריה דרך מעבר אלקאים. השיירה נכנסה למרות שמשטר אסד סגר את כל מעברי הגבול. כולם יודעים שמי שמגיע מאיראן חשוד כנגוע בקורונה בהסתברות גבוהה.

*- לשכת רה"מ: המוסד הביא לישראל עוד 400 אלף רכיבים חיוניים לערכות הבדיקה לאבחון נשאי קורונה.

*- צבא ארה"ב מחליט להפסיק לספק נתונים מפורטים על מספר הנדבקים בקרב חייליו.

*- מקורות: האש עולה מעל מטה הכוחות האמריקנים בארמונות הנשיאות בנינווה. כנראה האמריקאים לפני הנסיגה מהבסיס, שורפים הכל, כדי שלא יפול בידי המליציות האירניות.

*- המלון בשדה התעופה שהפך לימים למפקדת כוח קודס של משמרות המהפכה מה שמכונה "בית הזכוכית" הועבר אל מתחם האקדמיה הצבאית 'אל אסד כ 8 קמ דרומית לחלאב.

*- דובר צה״ל: בשעות הבוקר, הופל טיסן של ארגון הטרור חיזבאללה אשר חצה משטח לבנון לשטחה האווירי של מדינת ישראל. הטיסן נמצא בידי כוחות צה״ל.

*- הרמטכ"ל באיגרת לחיילים ולמפקדים על רקע התפשטות הקורונה : העדיפות העליונה היא הגנה מלאה בכל הגבולות שמירה על כשירות הצבא ומוכנות למלחמה.

*- ראש ממשלת עיראק מזהיר וחושף את כוונות ארה"ב – "ארה'ב מתכוננת לתקיפה חסרת תקדים בעיראק על כוחות הביטחון ומלציות פרו-אירניות, עלייהם לדעת שהתגובה תהיה קשה פי כמה ממתקפת הטילים שספגו כוחותייה לאחר חיסולו של השהיד סולמאני".

*- נתון מעניין!!

היצוא של הונג קונג עלה בפברואר השנה לאחר שעשור באותו החודש שבכל שנה היתה ירידה ביצוא. היצוא עלה בחודש פברואר ב -4.3% לעומת השנה הקודמת ל -238.6 מיליארד דולר (30.8 מיליארד דולר). בלומברג.

*- נשיא סין , ג'ינפינג – מתאריך ה -19 במרץ, 2020. מספר המקרים החדשים בסין ירד לאפס,
המקרים החדשים שהתגלו במדינה מקורם מאנשים שהגיעו אליינו מחו"ל, מכיוון שהם הבינו כי בטוח יותר להיות כאן אצלנו בסין מאשר במדינות באירופה.

*- חברת רפאל בע"מ סיימה את שנת 2019 עם מכירות שיא בהיקף של 9.7 מיליארד ₪ (2.7 מיליארד $)- עלייה של 3.9% מ-2018 .

הרווח הנקי עומד על 397 מיליון שקלים (111 מיליון דולר).

*- 3500 אנשי משטרה בניו יורק נדבקו עד היום. רצח ברחובות.

*- עוד שיירה צבאית טורקית גדולה נכנסה לסוריה. כ-100 כלי רכב. טנקים,נגמ'שים,תותחים,משגרי טילים ועוד מכל טוב. נראה כי הם מעריכים כי התנגשות צבאית עם צבא סוריה והאיראנים היא בלתי נמנעת.

*- הפנטגון עצר את כל טיסות הצבא האמריקאי ל-60 יום. המגפה מתפשטת במהירות בשורות הצבא.

*- בבתי החולים בניו יורק נלחמים בנגיף בחדרי המיון העמוסים נשמעת "קקופוניה של שיעולים". מיטות אשפוז הוצבו בכל פינה אפשרית במחלקות. רופאים ואחיות מותשים מקבלים מסכת הגנה אחת בלבד בתחילת המשמרת, והצוותים והחולים חרדים כולם ממספרן המועט של מכונות ההנשמה. זוהי המציאות בימים האחרונים בבתי החולים בניו יורק, שהפכה למוקד ההתפרצות של נגיף הקורונה בארה"ב בפרט, ולמוקד התפרצות עולמי בכלל.

במדינה שבה שיעור ההידבקות גבוה פי חמישה מזה שבשאר מדינות ארה"ב, עובדי מערכת הבריאות מסכנים את בריאותם בניסיון לבלום את מעגלי המחלה המתרחבים מדי יום — כשברקע מחסור בציוד חיוני והבטחות להזרמת סיוע שטרם מומשו במלואן. "אנחנו פעילים 100% מהזמן, לא משנה מה", אומר ג'וליון מקריבי, מנהל חדר המיון בבית החולים מאונט סיני. "יש גיוס מלא של כל הצוותים, וזה כמובן מלחיץ מאוד".

בימים הראשונים הגיעו חולים שסבלו מתסמינים קלים למדי, בעיקר נזלת וחום נמוך, שרק חששו שנדבקו בנגיף. אבל המצב השתנה בשבוע שעבר, אומר מקגריבי. "בתי החולים מקבלים עכשיו חולים במצב חמור בהרבה, כאלה שסובלים ממצוקת נשימה חמורה וזקוקים לטיפול נמרץ". לדבריו, המצב היה ידוע מראש. "ידענו שזה יגיע. ראינו מה קורה באיטליה ובמקומות אחרים ונערכנו, ועכשיו רואים את זה גם כאן". הכירורג הראשי באוניברסיטת קולומביה, קרייג סמית, כתב לעמיתיו: "האפשרות שיקרה אצלנו מה שקורה באיטליה נראתה מגוחכת לפני שבוע, אבל לא היום".

 

כתיבת תגובה