משרד החוץ האמריקאי: איראן בולמת כל ניסיון לחשוף את מספר הנדבקים האמתי

נראה כי מחלקת המדינה מטילה האשמות חדשות נגד איראן וסין על בסיס יומיומי כמעט, הקשורות לתפקידן בהקלת התפשטות הנגיף הקטלני.

ביום שני פרסם מייק פומפאו "5 עובדות" המפרטות את פזיזותה של איראן ביחס לנגיף, כולל ההאשמה שטהרן הפיצה אותו "לפחות לחמש מדינות", וביום רביעי ההאשמה האחרונה היא שאיראן כלאה מקור  שניסה לחשוף  את האמת על  מספר מקרי ההידבקות האמיתיים של איראן בפני הציבור.

איראן הייתה אחת משתי המדינות הראשונות  מחוץ לסין, יחד עם איטליה,שהמגפה התפרצה בהן  וכיום היא במקום השישי במספר מקרי הנדבקים בווירוס – קוביד -19 שאושרו, אך מדורגת במקום הרביעי בסך מקרי המוות העומד על  2,077 אנשים שנכנעו למחלה.
דוברת מחלקת המדינה, מורגן אורגטוס, אמרה לאתר החדשות –  Washington Free Beacon, אך מבלי להוסיף פרטים נוספים על כך, "המשטר כלא עשרות איראנים על שיתוף סטטיסטיקות ואילץ את נציגי בתי החולים ברחבי איראן לזייף את מספר המקרים והמוות".

הטענה החדשה מגיעה כשטהרן מתחננת בפני קרן המטבע הבינלאומית לקבל הלוואת חירום בסך 5 מיליארד דולר כדי לסייע בלחימה נגד הווירוס, ובמקביל להקל את הסנקציות שוושינגטון הטילה עליה . הבית הלבן המשיך במה שמכונה "לחץ מרבי", גם כשמערכת הבריאות של הרפובליקה האיסלאמית קורסת תחת עומסם של 27,000 מקרים מדווחים רשמיים.

Image result for us vs iran corona

האיחוד האירופי הודיע ​​מוקדם יותר השבוע כי בכוונתו להעביר לאיראן 20 מיליון יורו בקרנות סיוע, ומפגין גם את נחישותה המוגברת של אירופה לתמוך במצור הכמעט מוחלט של וושינגטון. ארה"ב טוענת שלמרות מדיניות הסנקציות המחמירה שלה היא שומרת  על ערוצים הומניטריים פתוחים עם איראן.

"אנו יכולים להיות בטוחים כי אותו משטר ששיקר על הירי לעבר מטוס הנוסעים ( הכוונה לטרגדיה של חברת התעופה האוקראינית ב- 8 בינואר ) ושהוא עדיין לא חשף את מספר המפגינים שנהרגו בנובמבר האחרון אינו שקוף עם מספר המקרים וההרוגים כתוצאה מווירוס הקורנה כיום", הוסיף אורגטוס." .

המשטר האיראני טוען כי מספרם של אותם נגועים ומתים עומד על 24,811 ו -1,934 בהתאמה. אבל ארצות הברית ומשקיפים אחרים אומרים שיש הרבה יותר נפגעים. במטרה לשמור על סודיות שיעור ההדבקות ומספר מקרי המוות, נקטו גורמים איראנים באלימות והרעבה. המאמצים שלהם כוללים גיוס בנות הברית של ארה"ב למערכה להחלשת הסנקציות הכלכליות הקשות של ממשל טראמפ על המדינה, מהלך שיכול לספק למשטר מיליארדים במזומן.

עם זאת, הדיווח של Washington Free Beacon, לא מצליח להביא אפילו  דוגמה יחידה לכך שבאיראן נעצר מישהו לאחרונה בגין התייחסות אחרת מול מספרי הרשויות הרשמיים על שיעורי ההידבקות בווירוס.

בלי קשר, ידוע לרבים כי טהראן ככל הנראה שומרת בסודיות רבה את מספר הנדבקים בפועל, אם כי היא לא תהיה המדינה היחידה שעושה זאת.

Image result for us vs iran corona

כתיבת תגובה