מיליציות איראניות שהותקפו אמש ע"י האמריקאים פתחו בנסיגה מהירה

אמש תקפו כלי טייס של בעלות הברית המערביים בהובלת ארה"ב ,הפועלים בעיראק נגד כוחות דאעש , 5 אתרים של חיזבאללה עיראק בתגובה לירי שלהם על בסיס צבאי עיראקי בו נמצאים גם כוחות אמריקאים בתאג'י.

אמצעי תקשורת בעיראק טוענים כי באתרים שהותקפו, שכללו מפקדות ומחסני נשק ותחמושת נהרגו עשרות לוחמים שיעים ששהו באותו זמן שם .

הפגיעות האמריקאיות במטרות אכן היו מדוייקות וקטלניות.

תצ"אות של המטרות לאחר התקיפה:

בין היתר חוסל בתקיפות גנרל איראני ששהה בזמן התקיפה באחת ממפקדות חיזבאללה בעיראק.

אמנם האיראנים הזהירו את האמריקאים כי התקיפות שלהם בעיראק הם עניין מסוכן , אך מאחורי הקלעים הם הבינו היטב היטב את המסר האמריקאי והם פועלים ומיישמים את המסר מידית בשטח .

האיראנים גם קלטו היטב את דבריו של מזכיר ההגנה האמריקאי שהנשיא טראמפ העניק לו  "את מלוא הסמכויות" להגיב למתקפה בעיראק.

מהחשש שהאמריקאים ימשיכו  "לטחון" את המיליציות האיראניות בעיראק , כהמשך למה שהתחילו אתמול , החלו כוחות חיזבאללה עיראק ומיליציות נוספות לסגת מהמפקדות שלהם ברחבי המדינה ולהתכנס בבגדד . הרבה מהלוחמים קבלו חופשה עד הודעה חדשה .

כוחות החיזבאללה החלו היום בנסיגה מהאתר המותקף בג'רף אלצח'ר – جرف الصخر תוך שחלק מהאנשים הועבר לסוריה וחלק הוצאו לחופשה עד הודעה חדשה וחלק אחר הועבר למחנות צבאיים  ולמפקדות באזור בגדד בהנחה שארה"ב תמנע מלרדוף אחריהם לתוך עיר הבירה.

תמונה

כוח אחר שהותקף – סראיא אלסלאם – سرايا السلام ושאר המיליציות השיעיות – איראניות הפרסות ברחבי מחוז צלאח א-דין נסוגו אף הם מבסיסיהם ומהמפקדות שלהם וחלקם יצאו לחופשה עד הודעה חדשה וחלקם כבר קבלו הודעות שלא זקוקים יותר לשרותים שלהם והם יכולים לחזור הביתה .

ההערכה ,ברקע הנסיגה המהירה של המיליציות האיראניות ממספר אזורים בעיראק  ,אחרי התקיפות האמריקאיות, אומרת כי אפשר ולאיראן אין כרגע את היכולת להתעסק בו זמנית גם עם סכסוך צבאי עם ארה"ב, אפילו לא באופן ישיר ,  וגם לטפל במגפת הקורונה הקורעת את המדינה לגזרים ולכן הורתה למיליציות שלה, לפני שיושמדו , לסגת מהשטחים הפתוחים ולהיעלם מעל פני השטח ולא להוות מטרות קלות לכוחות הברית.

בשעות האחרונות מודיעים משמרות המהפכה האיראנים כי בניסיון נואש לעצור את התפשטות מגפת הקורנה ,הם יאסרו תנועות אנשים ברחובות הומי אדם .

גם קריסת מחירי הנפט ,מביאים את כלכלת איראן לכדי קריסה מוחלטת , בעקבות מלחמת המחירים העזה בין רוסיה,סעודיה וניגריה , מחייבים את הממשל האיראני להוריד דרסטית את מפלס האגרסיביות של כוחות הפרוקסי שלה בכל רחבי המזרח התיכון, כולל עיראק.

אפשר ולפנינו חלון הזדמנויות נדיר לפרק את החיזבאללה מארסנל הטילים הענק שברשותו או לאיים עליו בהשמדה טוטלית מבלי שאף אחד ינקוף אצבע להצילו.

תמונה

 

כתיבת תגובה