מבזקי חדשות ליום 12-2020. מתעדכן

*- אירגון הבריאות העולמי הכריז על מגפה עולמית.

*- קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מזהירה כי עד 70% מאוכלוסיית המדינה – כ 58 מיליון איש – עלולים להידבק בווירוס הקורונה.
הגברת מרקל הודיעה על התחזית הדרמטית, במסיבת עיתונאים היום(רביעי) בנוכחות שר הבריאות הגרמני ג'נס ספאן.

*- הפרלמנט ברוסיה אישר את הקריאה השלישית והסופית של הצעת חוק הכוללת תיקונים חוקתיים המאפשרים לנשיא ולדימיר פוטין להישאר בשלטון 12 שנים נוספות לאחר סיום כהונתו הנוכחית ב- 2024. 383 מחוקקים הצביעו בעד, 43 נמנעו וכמובן שאף אחד לא העז להצביע נגד.בית משפט לחוקה | התיקון טרשקובה בית המשפט החוקתי יחליט אם התיקון של טרשקובה ביחס ליכולתו של פוטין להתמודד על כהונה חדשה לנשיאות הוא חוקתי תוך 7 ימים לאחר קבלת הבקשה.

*- במאמר שפורסם במגזין סלייט, מומחה רפואת חירום ג'רמי פאוסט כותב שלאחר יותר ממאה אלף הדבקות, ניתן להסיק שוירוס הקורנה יחסית בלתי מזיק לרוב האנשים, לא מסוכן בכלל לילדים וצעירים, וכנראה שמסוכן מאוד לקשישים ולאנשים עם מחלות קיימות. אחוז התמותה הכללי נמוך בהרבה ממה שפורסם עד כה. לאור זאת, פאוסט טוען שלא הגיוני ואין סיבה לנסות לעצור את ההתפשטות בקרב אנשים בריאים – וגם ככה אי אפשר לעצור את זה – אבל כן חייבים לרכז את כל המשאבים במטרה אחת: להגן על מי שבאמת בסכנה, בני 70 פלוס ואלו בסיכון גבוהה.

תמונה

*- בסעודיה החל משפטם של כ 70 פעילי חמאס המואשמים באיסוף מודיעין והלבנת כספים עבור ארגון טרור חמאס ברצועת עזה.בין העומדים לדין מוחמד אלחודארי, רופא בן 81 ובנו האני,מוחמד אלחודארי היה הנציג הרשמי של חמאס בסעודיה מאז 1988, לפני כן הוא היה מנהל בית חולים צבאי בכווית ומחזיק בדרגה של קולונל בצבא כווית.

*- דוקטור איי פן ננזפה ואף אויימה על ידי מפקח בית החולים על 'הפצת שמועות שקריות', לאחר ששיתפה באינטרנט עם מומחים למחלות זיהומיות ברחבי העולם דו'ח אפידמיולוגי ואבחון של מטופלת שהיתה הראשונה להדבק מנגיף הקורונה חודש ימים לפניי התפרצות הנגיף בסין.הדוקטור טוענת שאם היו לוקחים את אזהרותייה ברצינות היו ניצלים אלפיי מתים.

*- רויטרס- היום (רביעי) הודיע משרד הבריאות האיראני מוסר כי מספר מקרי המוות מנגיף "קורונה" עלה ל -354, לאחר שרשם היום 63 מקרי מוות חדשים.

*- חברת הנפט הנורווגית אקווינור דיווחה על גילוי נגיף קורונה אצל עובד בפלטפורמת מרטין לינגה.

*- בפקיסטן, במהלך החזרות על מצעד האוויר, התרסק מטוס ה- F-16AM של טייסת גריפונס ה -9, הטייס מת. הסיבה לכאורה הייתה ציפור שנכנסה למנוע. זהו ה- F-16 השני שמתרסק מזה 20 שנה.

*- כמה בתי קזינו בלאס ווגס סוגרים שעריהם בעקבות הקורונה.

*- ליגת הכדורגל הגרמנית – הבונדסליגה השעתה כרגע את המשחקים.

תמונה

*- 10 רקטות קטיושה על בסיס תאג'י בעיראק. במחנה ישנם כוחות אמריקאים.

*- דייוחים באירן: סגן נשיא אירן אסחאק ג'האנגירי וראש אירגון לניהול משברים באירן אסמעיל נג׳אר נדבקו בקורונה.

*- דיווחים על בריאותו המידרדרת של חג'ג 'מוחמד ראאד, בכיר בחיזבאללה וראש הגוש הפרלמנטרי שלו בפרלמנט הלבנוני, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

תמונה

*- היום הגיע מטוס נוסעים מאיראן לביירות ועליו 150 איש . את החשובים בהם אפילו לא בדקו והכניסו אותם ישירות למדינה .

*- עורך אתר החדשות הלבנוני – אלג'נוביה מדווח כי בכירים בחיזבאללה נדבקו בקורונה.

*- מספר גדול של מפקדים במיליצית אלחשד אלשעבי בהסגר לאחר הדבקה בנגיף הקורונה כתוצאה מביקורים באיראן או מפגשים עם גורמים איראנים בעיראק.

כתיבת תגובה