חיזבאללה מסתיר חולי קורונה שהגיעו מאיראן בבית החולים בביירות

העם הלבנוני טובע בים של משברים . לא מספיק שהמדינה עומדת לפני משבר כלכלי קשה המעמיד בספק את יכולותיה להתקיים , מגיעה עכשיו מגפת הקורונה מאיראן ומאיימת לשסע את המדינה הנמצאת גם כך בקונפליקט עדתי בלתי פוסק.

החולה הראשונה שאושפזה בלבנון עם חשד להדבקות בווירוס הקורונה הגיעה מאיראן והתברר אחר כך שעוד נוסעים מאותו מטוס נמצאו אף הם נגועים.

ממשלת לבנון פעלה במהירות והיקצתה את בית החולים "רפיק חרירי" שאתר בלעדי לטיפול בנפגעי המגפה, לא לפני שאותו בית חולים רוקן מחלקות שלמות מחוליהן כדי לפנות מקום לנפגעי הווירוס.

ההתפשטות המהירה של הנגיף הביאה את  שר הבריאות הלבנוני – חמד חסן לקרוא לתושבי המדינה לא להיכנס לפניקה, וכי המשבר עדיין בשליטה.

אלא שהתברר כי בנוסף לרשויות המדינה שלקחו על עצמם לטפל במגפה בצורה לאומית , החליט החיזבאללה על דעת עצמו , לרוקן מספר מחלקות מבית החולים הפרטי שלו בביירות , "השליח (מוחמד) הגדול" שבשכונת הדאחייה , מעוז החיזבאללה, ולקבל שם חולים שהגיעו מאיראן . כל הוצאות הטיפול שלהם נעשים על חשבון ממשלת לבנון ולא מכספי החיזבאללה .

עובד בבית החולים סיפר לאתר החדשות "אלג'נוביה"  כדלהלן:

"אני עובד בבית החולים השליח הגדול כבר יותר מתשע שנים, וכמובן שאין ספק שכולם יודעים בדיוק למי הוא שייך . הנהגת החיזבאללה הורתה להנהלת בית החולים לקבל את החולים האיראנים אך אני  מעולם לא התערבתי כי אכפת לי רק מהעבודה שלי, וכמובן שאני לא רוצה שום קונפליקט עם יתר העובדים שהם החלו להכניס אליו חולי קורונה  בלי לידע את העובדים ובלי לנקוט באמצעי הזהירות הנחוצים. " .

העובד, שסירב להזדהות, מכיוון שחשש להיפגע, מוסיף: "בהתחלה לא היה דבר, אך לאחר שהוכרז על המקרה הראשון של זיהום בווירוס בלבנון, חששתי לבריאותי, אך אמרתי שזו התפקיד שלי ואני לא יכול לוותר עליו. ואעבוד כעמיתיי העובדים בבית החולים שלא מקבל חולי קורונה .

אנו יודעים  שבית החולים רפי חרירי אחראי על קבלת המקרים הללו, עד שהופתעתי ,כי נכנסו לבית החולים השליח  הגדול 5 מקרים ונפתח עבורם מדור מיוחד מבלי להוציא שום הודעה לעובדים ומבלי ליידע אותם רשמית ובלי לנקוט באמצעי זהירות,  והעניין הזה עורר את כעסי, אז הלכתי לברר את הנושא והם אמרו לי, "רצינו ליידע אותך, אבל זה עדיין לא היה ברור" .

Image result for בית חולים של החיזבאללה בביירות

והוסיף : "יום אחר יום המצב התחיל להחמיר ומספר המקרים גדל והתחלתי לנקוט באמצעי הזהירות משלי, עד שהגיע הפקודה לעובדים שלא לדבר על מה שקורה בתוך בית החולים ומנעו מהם מלספר ​​על מקרה של זיהום בנגיף הקורונה בתוך בית החולים ואיימו כי נאבד את עבודתנו, ובלחץ היומיומי אליו אנו נחשפים, עמדנו בפני הברירה להתפטר או להיאזר בסבלנות  מכיוון שאנו זקוקים להכנסה הכספית בסוף החודש, אך אנו זקוקים גם לנשמתנו ואיננו רוצים לאבד אותם".

העובד מספר על עורך דין שאושפז בבית החולים עקב קוצר נשימה ומת תוך זמן קצר למרות שהוא לא סבל קודם ממחלה כרונית כלשהי,  אולם הנהלת בית החולים מיהרה וטענה מול משפחתו ברגע האחרון לאחר מותו כי היה חולה בשפעת החזירים H1N1. קרוביהם של הקרבן נדרשו  לשמור את הגופה בתוך ארון קבורה מעץ מבלי לפתוח אותו!

הנהלת בית החולים השליח הגדול  הוציאה הצהרה המכחישה את קיומו של נגיף הקורונה, לאחר שהופץ המידע כוזב במדיה החברתית. בית החולים אישר את שלומם של כל מחלקותיו ועובדיו, והוסיף כי כל מי שמבקש לפגוע בשם בית החולים ולשדר כך פחד ובהלה, יהיה נתון לתביעה משפטית ויינקטו נגדו האמצעים החוקיים הנדרשים , היות ובית החולים וכל הצוות הרפואי, הסיעודי והמנהלי שלו פועלים לפי הסטנדרטים הדרושים להגנה על החולים, המבקרים והעובדים. בית החולים קרא לאזרחים לנקוט אמצעי זהירות מרביים, לקחת אחריות ולהתמודד ברצינות רבה בנושא כדי להתגבר על הטלטלה הזו.

 

 

مستشفى الرسول الأعظم

 

כתיבת תגובה