תימן: הושמדו 6 בסיסי יציאה לביצוע פעולות עוינות נגד השייט בים האדום

נמשכים המאמצים של המדינות השוכנות לחופי הים האדום לסיכול פעולות טרור איראניות נגד נתיבי השייט הנחשבים לבין העמוסים ביותר בעולם .

הפעילות, המונחת ע"י ארה"ב , מביאה מודיעין התרעתי ,בזמן אמת ,לידיעת כל הגורמים הנוגעים בדבר והצי הימי של כוחות הברית הערביים בהובלת סעודיה ,הפועלים לאבטח את נתיבי השייט, דואגים לסכל כל פעולת טרור שגורמי המודיעין השונים חושפים.

דובר כוחות הקואליציה, "הברית לתמיכה בלגיטימיות בתימן", בהובלת סעודיה,אלוף משנה טורקי אל-מליקי, הצהיר כי בשעה 0030 הבוקר ביצע פיקוד כוחות הברית תקיפה במחוז אל-סאליף  נגד יעדים צבאיים השייכים למיליציית הטרור החות'ית הנתמכת על ידי איראן והמאיימת על הביטחון האזורי והבינלאומי.

אל"מ אל-מליקי הסביר כי המטרות שהושמדו כללו (6) אתרי כינוס להכנת סירות תופת  ושיגור סירות ממולכדות ונשלטות מרחוק וכן הכנה  ופיזור של מוקשים ימיים. אתרים אלו שמשו להכנה והוצאה לפועל של פעולות עוינות ופעולות טרור המאיימות על קווי הספנות והסחר העולמי במיצר באב אל-מנדב ובדרום ים סוף, מה שמצביע על כך שהתקיפה והשמדת המטרות היו בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי וכלליו המקובלים, וננקטו אמצעי מניעה להגנה על אזרחים, אתרי האו"ם וארגונים בינלאומיים לא ממשלתיים, הנמצאים במרחק של (2.1) ק"מ מהאתרים שהותקפו.

אל"מ אל-מליקי הוסיף כי מיליציית הטרור החות'ית משתמשת במחוז חודיידה כמקום לשגר טילים בליסטיים, מל"טים, סירות ממולכדות וסירות נשלטות מרחוק, כמו גם זריעה, ללא הבחנה ,של מוקשים ימיים  תוך הפרה בוטה של ​​החוק ההומניטרי הבינלאומי והפרה של הוראות הסכם הפסקת האש (שטוקהולם) באזור אלחדיידה.

כוחות הקואליציה ימשיכו לאחוז בכל האמצעים הנחוצים כדי לסכל פעולות טרור שכאלו בעתיד תוך פגיעה בכל היעדים הצבאיים העומדים מאחורי פעולות טרור אלו תוך התחשבות בחוק הבין לאומי  ותוך תמיכה בכל המאמצים הפוליטיים ליישום הסכם שטוקהולם וסיום ההפיכה נגד הממשלה הלגיטימית בתימן.

בחודש ספטמבר 2019 כוחות הברית בהובלת סעודיה ביצעו פעילות דומה במהלכה הושמדו 4 בסיסי יציאה של סירות תופת איראניות, המופעלים ע"י המיליציה החות'ית .

שלא יהיה ספק – איראן ממשיכה בניסיונותיה הבלתי פוסקים לפגוע בשייט האזרחי והמסחרי בים האדום לאחר שכבר הבטיחה כי אם היא לא תצליח לייצא נפט ,בגלל הסנקציות האמריקאיות הקשות עליה, אף מדינה באזור לא תוכל לייצא נפט אף היא.

אמנם ניסיונות הפיגוע נעשים בידי החות'ים ,כוחות הפרוקסי האיראנים באזור, אך טביעות אצבעותיה של טהרן ניכרים בכל האזור.

כתיבת תגובה