הקורונה באיראן: המצב קטסטרופלי ובשורות קשות ביותר לתושבי טהרן

המצב באיראן הולך ומדרדר מיום ליום ובמהירות רבה ונראה כי לאף גורם ממשלתי במדינה אין כבר שליטה על המצב.

הנגיף התפשט כבר לרוב מחוזות המדינה.

אמנם מה שמתפרסם הם אותם מקרי המוות משורות בכירי ההנהגה ,שמתו מווירוס הקורונה בימים האחרונים, אך מי שמעיין בדיווחים ברשתות החברתיות קולט מיד את עומק האסון במדינה.

תמונה

אמש,לראשונה,מאז החלה התפרצות וירוס הקורונה באיראן הוכנס מחוז שלם להסגר. אין יוצא ואין בא.

סרטונים העולים לרשתות החברתיות מראים אנשים מתמוטטים באמצע הרחוב ונשארים שם לפרק זמן ארוך מאוד עד שגורמי הרפואה וההצלה מתפנים לטפל בו.

בתי החולים ברחבי המדינה, כבר מלאים בחולים עד אפס מקום , ולמעשה כל מי שנדבק עכשיו ומגיע לנסות ולקבל טיפול נשלח הביתה עם פתק לבתי המרקחת המקומיים כדי שיוכל לאסוף את תרופותיו.

אלא שפעולה זאת רק מגבירה את תפוצת הוירוס והתפשטות המגיפה.

החולים המאושפזים בבית מדביקים מיד את כל הסובבים אותם ואת שכניהם לשכונה, וכשאלו הולכים לבתי המרקחת לקחת את התרופות,הם פוגשים לחץ ודוחק של המונים ,הנדבקים מיד משכניהם לתור ,אם לא נדבקו כבר בבית.

כמה מזכיר את הימים הראשונים של התפשטות המגפה בוו-האן שבסין , אלא שלממשלת סין יש משאבים רבים לטיפול במגפה ואילו לאיראן אין כמעט כלום.

אם לא מספיקות הצרות דלעיל , בא אתמול עיתון איראני מקומי ומדווח,כך על פי הרשתות החברתיות במדינה, את בשורת האיוב הפרטית שלו עבור תושבי איראן.

הדיווח המתפשט כאש בשדה קוצים היה כדלקמן:

BREAKING – "30 to 40% of the citizens of Tehran (8.7M population), will be infected with #COVID19 by 20 March 2020," says Masoud Madani, an expert in infectious diseases, to the Iran Newspaper on the coronavirus outbreak in the capital.

תמונה

ד"ר מסעוד מרדני, מומחה איראני למחלות זיהומיות וחבר הוועדה הלאומית לשפעת, מעריך שכמעט 40 אחוז מהאיראנים המתגוררים בבירה טהראן ידבקו בנגיף הקורונה תוך זמן קצר ביותר.

ד"ר מרדני אמר בראיון לעיתון באיראן כי אדם אחד נגוע יכול להעביר את הנגיף לארבעה אנשים בו זמנית. לפיכך צפויים בין 30-40 אחוז מאוכלוסיית טהרן להידבק בנגיף עד סוף חודש מרץ.

בטהרן גרים היום באופן רשמי 8.7 מיליון איש אך עוד מאות אלפי אנשים מצטופפים בבירה בניסיון להשיג עבודה שתאפשר להם קיום בגלל המצב הכלכלי ההרסני ברחבי המדינה.

כלומר, להערכת המומחה האיראני למחלות זיהומיות ,בתוך שבועיים ,אפשר ויחלו, רק בטהרן, למעלה מ-3 מיליון תושבים ובגלל המחסור הכבד בציוד רפואי יעודי לטיפול בווירוס הקורונה , ימותו למעלה מ-100 אלף איש חסרי מזל רק בגלל שהם נולדו במדינה הלא נכונה ובזמן הלא נכון .

שר החוץ האיראני-זריף  מאשים את ארה"ב, איך לא ? , בהפעלת טרור כלכלי על מדינתו שהביא אותם ,עקב הסנקציות הקשות, למצב הקטסטרופלי הנוכחי.

המשטר האיראני ממשיך לפגוע ברשת האינטרנט במדינה כדי לא לאפשר לכל המידע להגיע לידיעת העולם.

כמו כן ממשיכים איראנים,ללא בדיקה בכלל, לצאת מהמדינה ,למדינות במזרח התיכון ולהפיץ גם שם את המחלה. יש לציין כי האיראנים מגיעים חופשי,באמצעות אנשי שלומם , ללבנון,סוריה,עיראק ותימן ולמעשה "שורפים" גם מדינות אלו.

היה כבר מישהו שכתב באמצעי התקשורת בעולם כי איראן הופכת לפצצת הזמן של כל כדור הארץ .

ויש עוד המהדרים ומוסיפים כי מצרים תהיה בקרוב במעמד שלה. זה שלא שומעים על מקרים כאלו במצרים זה לא אומר שהכול טוב שם. זה אומר שמשקרים ומסתירים!!! לתשומת לב הנוגעים בדבר!

תמונה

 

כתיבת תגובה