חיזבאללה עיראק: ראש שרותי המודיעין סייע בחיסולו של הגנרל סולימני

שירות המודיעין העיראקי (IIS) אמר כי מנהלה הראשי, מוסטפא אל-קאזמי , לא היה מעורב בהתנקשות בחיי מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראנים, קאסם סולימאני, וסגן ראש מיליציית אלחשד אלשעבי –  אבו מהדי אל-מוהנדיס.

 

הודעתם הגיעה בתגובה לטענות שהעלה קודם לכן מפקד גדודי חיזבאללה- עיראק, אבו עלי אל-אסקרי, שטען כי קזמי סייע לארה"ב לתקוף את השיירה בא נסע  סולימני ואלמוהנדיס, וגרם למותם יחד עם אחרים בסמוך לשדה התעופה הבין לאומי בבגדאד בחודש ינואר.

תוצאת תמונה עבור Iraq’s Intelligence Service (IIS)
אסקארי צייץ כי שמו של קזמי הוצע כמועמד לראשות הממשלה, בידיעה שהוא עזר לארה"ב לבצע את רצח סולימאני. הוא תיאר את מועמדותו של קזמי כ"הכרזת מלחמה על העם העיראקי ".

שרות המודיעין העיראקי פרסם הצהרה לפיה חלק מההצהרות המופצות בתקשורת "פוגעות באל-קאזמי והן מהוות איום מפורש על שלום האזרחים בעיראק".

בהצהרה נאמר עוד  כי ההאשמות היו "חסרות יסוד" והמשימות של הסוכנות מתרכזות בשירות האומה העירקית ואזרחיה, ואינן מושפעות מהשתייכות פוליטית או מהאשמות שווא שמטרתן לפגוע בעיראק ושירותי הביטחון שלה.

תוצאת תמונה עבור Mustafa al-Kazemi
שירותי המודיעין קראו להעמיד לדין את אלו המשתמשים בחופש הדיבור כדי לקדם האשמות שווא הפוגעות בעיראק."

שרותי המודיעין  התחייבו להגן על עיראק במסגרת חובותיהם החוקתיות, והוסיפו כי חובות אלה נקבעות על ידי האינטרסים של המדינה, ולא על ידי הרגשות וההאשמות.

הם טענו שהם מסרבים להיגרר לנושאים פוליטיים מכיוון שהם מייצגים את המדינה, לא קבוצה או מפלגה מסוימת.

ביום רביעי האחרון סיווג משרד החוץ האמריקני את אחמד אל-חמידאווי, מזכ"ל גדודי חיזבאללה, כטרוריסט בין לאומי מסוכן במיוחד  (SDGT), ובקש לשלול ממנו את המשאבים לתכנון פיגועים והוצאתם לפועל.

תוצאת תמונה עבור Ahmad al-Hamidawi, Secretary-General of Hezbollah Brigades
מתאם הלוחמה בטרור, נתן סאלס, אמר כי חיזבאללה עיראק ממשיך להוות איום טרור משמעותי על כוחות ארה"ב בעיראק כמו גם על העם העיראקי, והוסיף כי ארה"ב תגביר את הלחץ עליהם.

מוקדם יותר, וושינגטון האשימה את גדודי חיזבאללה עיראק  בהריגת קבלן אמריקני שעבד בבסיס צבאי בנפת קירקוק בדצמבר האחרון.

כוחות ארה"ב במחוז אל-ענבר שבעיראק הפציצו מספר פעמים אתרים של גדודי חיזבאללה עיראק והרגו מספר לוחמים שלהם.

חיזבאללה עיראק הם אחת הסיעות הפרו-איראניות החמושות ביותר בהשוואה למיליציות עיראקיות אחרות והיא פועלת בדרגת סודיות גבוהה בעיראק.

המודיעין העירקי מכחיש את מעורבותו ברצח סולימאני.

הערכות:

*- אפשר וההאשמות של חיזבאללה עיראק צצו היות ומועמדותו של מוסטפא אל-קאזמי למשרת ראש ממשלת עיראק אינה בהסכמת איראן ,הרואה את עצמה מחליטה בלעדית מי המועמד למשרה זאת . איראן חוששת כי אם ימונה ראש ממשלה שאינו מציית להוראותיהם ,עיראק ,כמדינה, עלולה לצאת משליטתם ולמוטט את כל ציר הסהר השיעי הצמרת המשטר השקיעה מיליארדי דולרים בהקמתו.

*- מוסטפא אל-קאזמי חייב לקחת בחשבון,והוא מספיק מנוסה להבין זאת, כי הוא נחשב "מת מהלך" בעיני איראן ואם הוא לא יסוג מרצונו ממועמדותו לראשות ממשלת עיראק, איראן כבר תדאג שהוא לא יאריך ימים . 

כתיבת תגובה