הרוגים לכוחות הטורקים בסוריה …תגבורות צבא טורקיות נכנסות לסוריה

המצפה הסורי לזכויות אדם אישר היום (שלישי), כי יש הרוגים ופצועים בקרב הכוחות הטורקיים, עקב תקיפות טילים של המשטר הסורי בכמה מקומות באידליב.

המצפה אישר, כי המשטר הפציץ היום באינטנסיביות, אתרים השייכים לכוחות הטורקיים, בסביבת טרנבה (מערבית לסאראקב) ואל-מסטומה, שהביאו להרוגים ופצועים, בקרב הטורקים. עוד הוסיף המצפה, כי מסוק טורקי פינה את ההרוגים והפצועים לשטח טורקיה.

אמצעי התקשורת של המשטר הסורי הודיעו כי כוחותיו של אסד הפילו מל"ט טורקי ממזרח לסאראקיב.

כמו כן מטוסי קרב רוסיים, תקפו באינטנסיביות ממזרח לסאראקיב בפרברים המזרחים של אידליב, עימותים עדיין נמשכים בתדירות גבוהה בצפון-מערב העיר בין כוחות המשטר לבין המיליציות הנאמנות לטורקיה מחד, לבין הפלגים הנתמכים על ידי סוריה מאידך.

לעומת זאת, ההפצצה הטורקית העזה על כוחות המשטר והמיליציות הנאמנים לה בסרקיב ובכפרים הסמוכים, נמשכה גם היום. כמו כן, מלט"ים טורקיים תקפו שיירה צבאית של כוחות המשטר באזור מערת אל-נעמאן, ויש מידע ראשוני על הרוגים ופצועים רבים.

ראוי לציין כי תקיפות האוויר והיבשה הטורקיות גרמו למותם של 119 אנשי כוחות המשטר והמליציות הנאמנים להם , בנוסף להריגתם של 20 מכוחות המליציות הקשורים למשטר הסורי ממדינות זרות, כולל 10 מחיזבאללה ו -4 איראנים, מאז 27 בפברואר עד לרגע זה – כך לפי המצפה.

הצבא הטורקי הפיל היום את מטוס קרב של הסורים, השלישי מאז יום ראשון, במחוז אידליב. מהמצפה נמסר כי "המטוס הופל על ידי מטוס F-16 טורקי." התקשורת הרשמית של המשטר הסורי אישרה כי הכוחות הטורקיים הפילו את המטוס במהלך פעילותם נגד ארגוני טרור באזור אידליב".

המצפה הסורי אישר כניסת תגבורת צבאית טורקית ממעבר כפר לוסין מצפון לאידליב היום.

השיירה כללה 60 כלי רכב צבאיים, כולל טנקים וכלי רכב משוריינים שהגיעו לנקודות הטורקיות שהוצבו באזור ההסלמה.

זה מביא את מספר המשאיות והרכבים הצבאיים שהגיעו לאזור "ההסלמה" ,בתקופה שבין 2 בפברואר ועד היום, ליותר מ -3,220 כלי רכב צבאיים טורקיים שנכנסו לשטח סוריה.

בין שיירת הרכבים הצבאיים הטורקיים הללו נמנים טנקים, ונגמ"שים, ומספר החיילים הטורקים שהתפרסו באידליב וחאלב עולה על 8,200 חיילים טורקים.

המשטר הסורי החל במתקפה בדצמבר האחרון כדי להחזיר את המעוזים האחרונים של הפלגים באידליב לשליטתו. המתקפה המגובה-על ידי הרוסים, הרחיבה את העימותים בין צבאות המשטר הסורי לצבא הטורקי, שגרם להרג עשרות משני הצדדים. ההתקפה איימה גם למוטט את שיתוף הפעולה הטורקי עם מוסקבה, התומכת העיקרית במשטר הסורי.

המתקפה של המשטר הסורי ,מזה חודש, על מחוז אידליב, העלתה גם את אחד המשברים ההומניטריים הקשים ביותר במלחמה. כמעט מיליון אזרחים סורים, ברחו לצפון לעבר הגבול הטורקי הסגור, מה שהוסיף ללחץ על מחנות הפליטים הקיימים ,שגם כך הצפיפות שם רבה.

קרדיט: עמרם אל מקבוצת נציב

כתיבת תגובה