שר הפנים הטורקי: למעלה מ-130 אלף פליטים סורים צרים על גבולות אירופה

נראה כי נשיא טורקיה דוגל בפעולות מעשיות קשות, גם אם הן כרוכות בסבל אנושי רב היקף. הוא מוכן להוציא לדרכים מאות אלפי פליטים סורים שמצאו מקלט בארצו , במזג אוויר קשה וללא תנאי מחיה בסיסיים, רק על מנת ללחוץ על אירופה לתמוך בצעדיו הצבאיים בסוריה.

קשה לבוא בטענות לנשיא הטורקי המארח בארצו למעלה מ-3 מיליון פליטים סורים ועוד מיליון רוצים למצוא מקלט בארצו לאור הקרבות במחוז אידליב שליד הגבול.

שר הפנים הטורקי, סולימאן סוילו, אמר כי מספר המהגרים הלא מוצהרים שחצו את האדמות הטורקיות לכיוון יוון הגיע ל -130,469 איש.

זרם המהגרים לגבולות המערביים של טורקיה החל ביום חמישי בערב, לאחר שהופצו ידיעות כי אנקרה לא תפריע לתנועת המהגרים לעבר אירופה.

"החל משעה 09.15 בערב ביום שלישי, מספר המהגרים הלאמוצהרים שחצו את שטח טורקיה ליוון הגיע ל – 130,469 איש", אמר סוילו בטוויטר.

בשבת הודיע ​​נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי ארצו תפתח את דלתותיה לפליטים המבקשים לנסוע לאירופה, והדגישה כי לטורקיה אין כוח לספוג גל עלייה חדש.

בריטניה והאיחוד האירופי באנקרה

"שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וסיפ בורל אנקרה, יערוך ביום שלישי ורביעי שיחות "בדרג גבוה" על המצב במחוז אידליב, שבצפון מערב סוריה"  – כך הודיע ​​הגוש האירופי בהצהרה.

כמו כן, היום יבקר שר החוץ הבריטי, דומיניק ראפ, באנקרה כדי לדון בהתפתחויות באזור אידליב.

ומשרד החוץ הבריטי אמר בהצהרה כי ראפ "יראה את תמיכתו הנחרצת של ארצו במאמציה של טורקיה במשא ומתן הדחוף לקבוע הפסקת אש בסוריה."

צפוי כי מקבילו הטורקי, קאושוגלו, ייפגש אף הוא עימו בבירה אנקרה.

משרד החוץ הבריטי: אנו תומכים במאמציה של טורקיה במשא ומתן דחוף וקבוע להפסקת אש בסוריה

 

כתיבת תגובה