איראנים מוכנסים ללבנון ללא בדיקות נגד הקורונה ע"י החיזבאללה

איראן "חשובה" מבריאות הלבנונים.

התנגשות ישירה מתקרבת בין תושבי לבנון לחיזבאללה והיא בלתי נמנעת מכיוון שזה לא רק המלחמה על פרנסתם של העם הלבנוני שעומדת על כף המאזניים אלא גם על בריאותם והמשך קיומם.

וכל זה למה? רק כדי שחיזבאללה ימשיך לקבל אספקה וציוד מאיראן! אחרת איך ניתן להסביר שנוסעים מאיראן חופשיים לצאת משדה התעופה ולא לעלות לאוטובוסים מיוחדים שמספק משרד הבריאות בלבנון.
חיזבאללה מכניס את האיראנים למדינה מהדלת האחורית ומסכן את בריאות הציבור בלבנון ואין מי שימנע את זה.

אין דוגמה טובה יותר למידת הדומיננטיות של חיזבאללה בסוכנויות הביטחון והבריאות הלבנוניות ובממשלה בכלל מאשר בשדה התעופה הבינלאומי בביירות, שם ניתן היה לצפות כי הרשויות יהיו בכוננות לנוסעים נגועים.

אירוע מדהים בשדה התעופה ממחיש את יהירותו של חיזבאללה. כתבת ראיינה נוסעים בטיסה מטהראן כאשר הותקפה על ידי איש חיזבאללה שתפס את הטלפון שלה וגרם לה למחוק את מה שרשמה. אנשי אבטחת שדות תעופה צפו בשקט בלי לנקוף אצבע.

Worshippers wearing masks sit in the courtyard of the shrine of Imam Ali in the Iraqi central city of Najaf. (AFP)

להוט להגן על בריאות אזרחיהם, מרבית המדינות סגרו את גבולותיה לתנועה מאירן. שר הבריאות הלבנוני, לעומת זאת, לא יכול היה להביא את עצמו לאיסור טיסות מאירן מסיבות פוליטיות ו"הומניטריות ". אחרי הכל, לבנון לא יכולה לסגור את שעריה לילדיה המגיעים מאירן.

נראה כי הרשויות בלבנון שונות מהרשויות הסעודיות, שביקשו מכווית להשאיר אדם סעודי נגוע על אדמתו עד לסיום הטיפול בו; או מהשלטונות הקנדיים, שהחמירו את אמצעי הניטור והסקר על כל האנשים שנכנסים לקנדה.

לבנון, המדינה הענייה הזו הנשלטת על ידי חיזבאללה, מפלגה העוינת להתקוממות העממית , מאוימת כעת על ידי התפשטות הוירוס כי אין איסור על טיסות מאיראן מהווה איום מפורש על ביטחון הבריאות במדינה.

התנגשות ישירה בין המפגינים ברחבי המדינה לחיזבאללה היא בלתי נמנעת מכיוון שזו לא רק פרנסתם של העם הלבנוני שעומדת על כף המאזניים אלא גם בריאותם.

חיזבאללה יצטרך להתמודד עם הלבנונים, ובמיוחד לאלה שהוא מכנה "אנשיו", כאשר צצים מקרים חדשים של זיהום בקרב נוסעים המגיעים מאירן.

לפני כמה ימים התגלה הנדבק הראשון בווירוס הקורונה בלבנון. בדיקה מהירה על עקבותיו העלתה כי הוא הגיע מהעיר הקדושה קום באיראן . גם הנדבקים הראשונים בסוריה ובעיראק הגיעו מאיראן .

Young women wearing protective masks walk out of the Rafik Hariri University Hospital in the southern outskirts of Beirut, February 21. (AFP)

קרדיט:מאיר בר מקבוצת נציב

כתיבת תגובה