כטב"מים טורקיים חדישים מופלים בסוריה ובלוב

רק השבוע איימו הסורים,בהתכוונם הן לישראל והן לטורקיה, כי כל כלי טייס זר שיפר את תחומה האווירי – יופל לאלתר. והנה לא עוברים כמה ימים בלבד וכטב"מ טורקי גדול וחדיש – מופל.

Image result for כטב"ם טורקי

סוללת טילי נ"מ סורית הממוקמת בצפון סוריה הצליחה, אתמול,  להפיל כטב"ם טורקי שסייר בשמי  דאדח – Dadekh  שבאזורים הדרום מזרחיים של מחוז אידליב .

" יחידה צבאית הסורית יירטה כטב"ם צבאי טורקי באזור דאדח דרומית מזרחית לאידליב " – כך מסרה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית – סאנא .

צבא סוריה הזהיר קודם לכן ,בהודעה רשמית שהוציא ביום שבת כי הם יפילו כל מטוס שיטוס ללא אישור בשטח האווירי הסורי.

בהודעה נאמר עוד כי כל כלי טייס שיפר את המרחב האווירי הסורי יוגדר כמטרה צבאית ויושמד מיד עם הכנסו לשמי סוריה.

הצהרת הצבא הסורי באה במקביל לפעולות צבאיות שבוצעו על ידי יחידות צבא באזורים הכפריים המערביים של חאלב ואידליב.
בכתבה בטלויזיה הסורית אמר השדר כי זהו כלי הטיס הטורקי הרביעי שכוחות צבא סוריה הצליחו להפיל בתקופה האחרונה.

בעומדו ליד שברי המטוס ,שנותר כמעט בשלמותו וניתן לראות כי מערכותיו האלקטרוניות נותרו כמעט ללא פגע , כי מדובר בכטב"מ מפאר התוצרת האמריקאית וכי הוא ייורט באמצעות טיל נ"מ סורי שפגע במדויק במטרתו וכי כלי הטייס הזה יכול לשהות באוויר זמן רב ויכול לפעול לטווחים ארוכים.

גם בלוב הכטב"מים הטורקיים לא עושים חיל.

היום (רביעי) הפילה ההגנה האווירית של צבא לוב, מל"ט טורקי בסביבת של סוק אל-ח'מיס, דרומית לבירה טריפולי, כך נמסר מהאגף למידע צבאי במפקדה הכללית של הכוחות המזוינים הלוביים.

זהו המל"ט הטורקי השני, "Bayrakdar", שהופל, על ידי כוחות ההגנה האווירית, תוך 24 שעות, ביום שלישי בערב, הופל מל"ט טעון טילים, בעת שניסה לתקוף אתר של הצבא, סמוך לשדה התעופה של טריפולי, דרומית לבירה, טריפולי.

כתיבת תגובה