הושמד מחסן טילים בליסטיים איראנים בתימן שאיימו גם על מדינות שכנות

כוחות הברית הערביים הפועלים בתימן בראשות סעודיה הודיעו על תקיפה והשמדת אתרי אחסון טילים בליסטיים בצנעא, והוסיפו: "השמדנו יכולות האחסון וההרכבה של טילים בליסטיים של המיליציות החות'יות."

מפיקוד כוחות הקואליציה נמסר כי "תקפנו והשמדנו  אתרים לאחסון והרכבת משגרי הטילים הבליסטיים ומתקנים לוגיסטיים לאחסון כלי טיס בלתי מאוישים בבירה, צנעא, השייכים למיליציית הטרור החות'ית האירנית."

דובר כוחות הקואליציה, אלוף משנה טורקי אל-מליקי, הצהיר כי בנוסף להצהרה שפרסם מפקד כוחות הקואליציה המשותפת ביום שישי בעניין ירי  טילים בליסטיים לעבר ערים ואזרחים בסעודיה, בצע הפיקוד המשותף של כוחות הברית הערביים ,ביום ראשון ,תקיפות על מטרות צבאיות של אחסון והרכבת טילים בליסטיים איראניים וכטב"מים  איראניים בבירת תימן, צנעא.

אל"מ אל-מליקי הבהיר כי התקיפה הגיעה לאחר שהבירה, צנעא, הפכה למקום לאחסון, והרכבה ושיגור טילים בליסטיים ומל"טים כדי לתקוף במכוון ובשיטתיות ערים ואזרחים בסעודיה. היעדים שהושמדו  כללו אתרי אחסון, התקנה ושיגור ב-פג 'אטאן – فج عطان, ומחנה אלעמד -معسكر العمد  וג'בל אל-נהדין – جبل النهدين.

אל"מ אל-מליקי הדגיש כי התקיפה עומדת בסטנדרטים ההומניטריים והמשפטיים הבין לאומיים וכלליו המקובלים , וכי פיקוד הכוחות המשותפים של הקואליציה נקט בכל אמצעי המניעה והצעדים להגנה על אזרחים ולחסוך מהם נזקים מיותרים , וכי הפיקוד המשותף של הקואליציה, עם יכולות הלחימה שלו, יתמודד עם האיום באשר הוא, וגורמי הטרור שמאחוריו. אשר מבצעים את ההתקפות הברבריות האלה.

אל"מ אל-מליקי סיכם את הצהרתו בכך שאישר את מחויבותם של פיקוד כוחות הקואליציה להקפיד על החוק ההומניטרי הבינלאומי בכל הפעולות הצבאיות, ולהמשיך ביישום צעדים ואמצעים נוקשים ומחמירים נגד חוסר התוחלת של מיליציית הטרור החות'ית התוקפת ערים ואזרחים.

מקורות של רשתות  "אל-ערביה" ו"אל-חדאת " דיווחו כי מטוסי כוחות הברית הפציצו מחסני נשק באזור אל-נהדה שבשליטת המיליציה החות'ית, דרומית לצנעא.

כמו כן הופצץ מחנה שהיה שייך בעבר למשמר הרפובליקני  באזור אל-סבאח, מערבית לצנעא. וכן הותקפו מטרות בהר אטאן – جبل عطان  שבו נמצאים מחסני טילים בליסטיים.

הערה: השמדת מחסן הטילים הבליסטיים האיראנים לטווח ארוך ע"י כוחות הברית הערביים ,בימים האחרונים, התאפשרה עקב הגעת מודיעין איכותי ומדויק מגורם שלישי. הטילים הבליסטיים לטווח ארוך שהושמדו היוו סכנה לא רק לסעודיה ולמדינות המפרץ אלא למדינות נוספות השוכנות לחופי הים האדום . השמדתם מאפשרת למדינות הפועלות נגד איראן בתימן את המומנטום לקראת השמדת יכולות צבאיות נוספות שהגיעו אך לאחרונה מאיראן וכוללות כלי טייס בלתי מאוישים היכולים לפעול לטווח ארוך וכן טילי קרקע-אוויר איראנים חדישים שלאחרונה הצליחו ליירט מטוסי קרב -"הנטר" סעודי בשמי תימן ומספר כטב"מים מתקדמים מתוצרת ארה"ב.

כתיבת תגובה