מבזקי חדשות ליום 16-2-2020 . מתעדכן

*- ביום שישי הפילה המיליציה החות'ית הנאמנה לאיראן מטוס קרב סעודי מדגם טורנדו מעל שמי תימן . היו דיווחים כי המטוס הופל בטיל כתף אך ככל הנראה ההפלה התבצעה ע"י טיל קרקע-אוויר  כי אין כמעט אפשרות שטיל כתף יפיל מטוס קרב מדור 4.

להלן מספר סרטונים בנושא:

*- החיזבאללה הציב את פסלו את קאסם סולימני – מפקד כוח קודס האיראני שחוסל ע"י האמריקאים , במארון א-ראס שבדרום לבנון מול גבול ישראל.

*- שיירות ענק של  פליטים סורים בורחים ממחוז אידליב ככל שצבא סוריה מתקרב למרות הבטחת ארדואן להגן עליהם.

*- איראן מציגה מארז מיוחד ,נישא על טילים או כטב"מים לשיבוש מערכות רדאר ובמיוחד את אלו של כיפת ברזל. ככל הנראה האביזר נחשף בעקבות איומים מתגברים מצד ישראל לדחוק בכוח את איראן מסוריה .

תמונה

ראדאר רב משימתי של מערכות ההגנה האווירית הישראלית שהפיתוח האיראני מכוון אליהם:

תמונה

*- כלי תקשורת ברוסיה אישרו היום, (שבת) כי טורקיה מחמשת את המורדים הסורים מ-אל-שאם, ("חזית אל-נוסרה" לשעבר המזוהה עם אל-קאעידה) באידליב. ואתר האינטרנט "רוסיה היום" ציטט "מקור דיפלומטי צבאי רוסי", בו נטען, כי "טורקיה מגייסת באופן פעיל חיילים, כלי נשק וציוד צבאי באידליב שבצפון סוריה, ומחמשת את לוחמי חזית הנוסרה."

*- מצרים החלה בבניית חומת בטון חדשה בגבולה עם עזה, כדי להפריד לחלוטין את הרצועה.
עובדים מצריים ומנופים צבאיים החלו אתמול, יום שישי, לבנות חומת בטון החומה תשתרע ממזרח לעיירת הגבול רפיח לחוף הים במערב, באורך של 14 קילומטרים,לטענת התושבים, החומה גובהה 6 מטרים ובעובי של 50 ס"מ.

*- מזכ"ל מיליציית אל-נוג`בה : שעת האפס לתחילת ההתקפות על כוחות ארה"ב קרובה מאוד . אנחנו עוקבים אחר כל תנועות האויב כל הבסיסים שבהם יש נוכחות אמריקאית נמצאים תחת מעקב רציף כולל תנועות אוויריות. אני מודיע שהשלמנו את המוכנות וההתנגדות עברה מהגנה להתקפה, שידעו הכוחות האמריקאים כי דרך שדה התעופה בבגדאד תהיה דרך המעבר לגיהינום.

 

כתיבת תגובה