האם טורקיה הכריזה אזור איסור טייס מעל האזורים שבשליטתם בצפון סוריה?

לפני 3 ימים הופל מסוק צבאי סורי שהיה בדרכו להטיל חביות נפץ מעל ריכוזי אוכלוסין במחוז אידליב שבצפון סוריה, שטח הנמצא בשליטת הצבא הטורקי והמיליציות הנאמנות לה והלוחמים זה זמן רב נגד צבא סוריה והמיליציות האיראניות המסייעות לה בחיפוי חיל האוויר הרוסי.

היום דיווחה רשת החדשות הרוסית "אר טי" – רוסיה היום – יחד עם עוד אמצעי תקשורת סורים ,  כי מסוק צבאי השייך לחיל האוויר הסורי הופל בפרברי מחוז חאלב המערביים שבצפון סוריה. אמצעי התקשורת הרשמיים של ממשלת סוריה עדיין שומרים על שתיקה ואינם מגיבים לדיווחים אלו.

אתר חדשות של האופוזיציה הסורית דיווח כי המסוק הצבאי הסורי הופל היום באמצעות טיל קרקע-אוויר.

אתר החדשות הרוסי – אר טי טוען לעומת זאת כי המסוק הצבאי הסורי הופל באמצעות טיל כתף שירה גורם לא מזוהה באזור נקודת התצפית של צבא טורקיה שהוקם ליד העיירה ד'ארה-עזה שבמחוז אידליב.

נשיא טורקיה ארדואן הצהיר כי :  "המטוס שהפציץ אזרחים באידליב – לא יעוף יותר. "

תמונה

אזור הפלת המסוק הסורי:

תמונה

אם יתברר שהדיווח על הפלת המסוק הסורי כנכונה  – הרי שזהו המסוק השני שהטורקים מורידים לצבא סוריה בשבועות האחרונים ולמעשה טורקיה מכריזה בזאת על כל שמי צפון סוריה אזור איסור טייס לחיל האוויר הסורי . כזאת הכרזה ללא הסכמת רוסיה כמוה כהזמנת צרות מפוטין שכבר אתמול צינזר את ארדואן שהתקשר אליו אך הוא לא ענה לו . ושוב נראה כי המצב בין טורקיה ורוסיה ממשיך להידרדר במהירות.

 

הצבא הסורי ביחד עם המיליציות האיראניות בחיפוי חיל האוויר הרוסי מנהלים כרגע מאמץ מלחמתי גדול על מנת להשתלט במהירות על מעבר הגבול הגדול עם טורקיה – "באב אל-הווא" משם מזרימה טורקיה נשק ולוחמים רבים למיליציות המורדים הנלחמים לצדה בצפון סוריה.

טורקיה לעומת זאת מזרימה בימים האחרונים חטיבות שריון וחי"ר ממוכן לרוב, מדובר באלפי כלים משוריינים וצבאיים, בליווי כוחות קומנדו, על מנת להתייצב בשטח הסורי מול הצבא הסורי ולקדם כל ניסיון תקיפה מצדם.

תמונה

 

סרטון חדשות בנושא:

מפת הערכות הכוחות על גבול סוריה -טורקיה:

תמונה

 

כתיבת תגובה