מבזקי חדשות ליום 14-2-2020 . מתעדכן

*- גורם ביטחוני: "חמאס העביר מסר כי הירי והפרחת בלוני הנפץ יפסקו – המבחן יהיה בסופ"ש".

*- הפנטגון מפרסם סרטון קצר המראה השתלטות כוחות אמריקאים על ספינה עמוסה טילים איראנים שהיו בדרכם לחות'ים בתימן .

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב: איראן מפרה את החלטות מועצת הביטחון האוסרות אספקת נשק לחות'ים.

בספינה נמצאו 150 טילי נ"ט ו-3 טילי קרקע אוויר וכן חלקי חילוף למזל"טים וכן ציוד לחימה אלקטרוני.

תמונה

תמונה

תמונה

*- אתרי חדשות בעיראק טוענים כי רקטה נפלה על בסיס חיל האוויר העיראקי K-1 במחוז כירכוכ שבצפון המדינה. בבסיס זה נמצאים גם כוחות אמריקאים . צבא עיראק שהוציא סיורים לאיתור מקורות הירי מצא משגר עם טילים טעונים שהיו מוכנים גם לשיגור לעבר הבסיס.

*- 12 מכליות נפט ענקיות עוגנות מחוץ לנמל של קטאר,אחת מיצרניות הדלק הגדולות בעולם ,ללא תנועה לאחר שצריכת הדלק בשוק הסחורות העולמית נפל באופן דרסטי בעקבות מגפת וירוס הקורונה שפרץ בסין .

*-ארדואן מגיע לכנס כלכלי, ואזרחים טורקים מחרמים אותו,וצועקים ילדנו רעבים, מה שמצביע על ירידה בכלכלת טורקיה, בגלל מדיניותו של ארדואן.

*- שיירות צבאיות גדולות של צבא טורקיה ממשיכות לזרום לצפון סוריה . טורקיה מתכוננת לאפשרות של פריצת מעשי איבה בקנה מידה מלא עם צבא סוריה.

*- מטוסי F-16i סופה מטייסת 107 'אבירי הזנב הכתום' תרגלו קרבות אוויר מול מטוסי נושאת המטוסים הצרפתית 'שארל דה-גול' שמתאמנת בים התיכון. קבוצת הקרב הצרפתית הוצבה בים התיכון לפני כחודש בעקבות המתיחות מול איראן.

*- הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה את ראש אגף התכנון במטכ"ל, אלוף אמיר אבולעפיה, לרכז הכנה פנימית בצה"ל של תשתית ליישום תכנית הסיפוח , אם תתקבל החלטה מדינית על כך.

*- בשורות טובות מאוסטרליה – במדינה, שסובלת כבר חודשים משרפות ענק ולאחרונה גם משיטפונות הרסניים, יכולים סוף סוף לחייך: שליטה הושגה על כל השרפות.

*- נציגי ארה"ב ואפגניסטן לניו יורק טיימס: טראמפ הסכים להסכם שלום עם הטליבאן ונסיגת חיילי ארה"ב משם.

*- הר געש התפרץ באי יאווה שבאינדונזיה.

תמונה

*- הפגנות נרחבות גם היום בבגדד נגד השלטון המרכזי.

*- חילופי אש ארטילריים בין צבא טורקיה ליחידות של צבא סוריה בצפון המדינה.

*-

כתיבת תגובה