מח"ט מצרי נהרג ממטען בסיני.תהיות באשר ליכולות העלובות של הצבא!

מכה מורלית קשה לכוחות צבא מצרים בצפון סיני .

הערב עלה רכב צבאי מצרי ,שנסע ליד אזור התלים ,מערבית לאלעריש, שבביר אלעבד שבצפון סיני,על מטען צד . מהר מאוד התברר כי נוסע המכונית שנהרג בפיצוץ הוא לא אחר מאשר מפקד חטיבה 134 – אל"מ מוצטפא עבידו , מארמיה 2  –  العقيد مصطفى عبيدو قائد اللواء ١٣٤.

האבדה כה הכאיבה לאזרחים במצרים עד שהם החלו להגיב ולהעלות ,ברשתות החברתיות, תהיות קשות באשר ליכולות הצבאיות העלובות  של כוחות צבא מצרים הפועלים בסיני.

תמונה

בין הדברים שנכתבו ברשתות החברתיות:

כל אזור  צפון סיני היה עד מאז שנת 2013 לעימותים בין הצבא המצרי  לקבוצות מזוינות כמו אלקעידה ודאעש סיני .  קבוצות אלה ביצעו פיגועים ממארבים מאז אותו מועד ועד היום, וברוב התקיפות הללו כוחות צבא מצרים שנפלו למארב הושמדו לחלוטין! מה שגרם לעשרות הרוגים.

כאן המקום להעלות כמה שאלות.

1 – כיצד כמה מאות מחבלים מצליחים לגרום אבדות כה כבדות לכוחות צבא מצרים שחימש את כוחותיו במיטב הנשק ?

2- מה דעתך על הכשרת יחידות הצבא והיחידות המיוחדות שעיקר פעילותן הוא להתעמת עם המחבלים בסיני?  מפקדי הצבא הרי אחראים על אימון חייליהם והנה מתפרסמים כתבות בעיתונות הבין לאומית כי חיילי צבא מצרים נמצאים ברמת חיילות לא מספקת !

3 – כאשר כוחות צבא מצרים נופלים למארבים של המחבלים בסיני עוברות עשרות דקות עד שמגיעים כוחות הגיבוי לעזרה או בכלל לא מגיעים.

4 – מה עשה פיקוד חזית סיני  שהוקם במיוחד בשנת 2015 כדי להפסיק את הפעילות החבלנית בסיני?

5 – הפיקוד החדש קיבל מנשיא מצרים מסגרת זמן בת 3 חודשים לנקות את סיני מגורמי טרור והנה אנו נמצאים בשנה השניה מאז התחלת פעילות הפיקוד החדש ופעילות החמושים עדיין נמשכת וגורמים לעשרות הרוגים בקרב כוחות צבא מצרים והמשטרה המקומית .

6- מה צריך להיות גורלו של הרמטכ"ל, קצין בדרגת רב אלוף ,שהקים את  הפיקוד החדש שמטרתו ניקוי סיני מטרור ,וקיבל שלושה חודשים לסיום המשימה ? האם זה לא מעיד על כישלון האסטרטגייה הביטחונית שקבע הרמטכ"ל המצרי?

תוצאת תמונה עבור egypt army

האסטרטגיה הביטחונית שננקטה בסיני לא השיגה שום הצלחות במאבק נגד אירגוני המחבלים שמצאו מקלט בסיני , נהפוך הוא, אבדות כוחות הצבא מוכפלים ומאות הרוגים נופלים בקרב הקצינים והחיילים, ועדים לכך הם מיטב הקצינים שכבר נהרגו בסיני בשנתיים האחרונות .

כתיבת תגובה